Pokroky ve fyzikálním enginu

Vývojáři konečně uvolnili video ukazující herní fyziku ETS 2 v akci. Je na něm vidět chování odpružení (i kabiny) a tlumičů, chování tahače při brzdění, při zatáčení, a chování jízdní soupravy při přejíždění překážek.

Komentář k videu od Snipera

Když bych to měl shrnout, tak fyzika ve hře podle všeho dozná znatelných úprav a vylepšení, ale rozhodně se nebude jednat o žádnou revoluci, spíše přiblížení se dnešnímu standardu. Nevím, jestli kolize a fyziku bude obstarávat ODE (Open Dynamics Engine) jako v dřívějších hrách od SCS Software, ale je to velice pravděpodobné. Jestli to vnímat jako plus nebo mínus, to se teprve uvidí.
Ve videu mě zaujalo několik věcí (po stránce herní fyziky), tak je trochu rozeberu. Dobře reagující závěsy jednotlivých kol návěsu. V prvním díle jednotlivá kola na návěsech téměř nereagovala na přejížděné nerovností, v dvojce to podle všeho bude výrazně lepší. Odpružení kabiny také nevypadá úplně špatně, ale pořád to není ono, připadá mi příliš tuhé. Obzvláště při přejíždění prahů se kabina prakticky nepohybuje, takže to vypadá, že žádné odpružení nemá. Pokud jde o reakce náprav samotného tahače, tam si myslím, že to bylo v pořádku už v jedničce, ale uvítám pořádné vyvážení předních tlumičů, které mi přišly možná až příliš měkké.
Podle všeho taky dozná výrazných ú/oprav chování pneumatik, myslím tím adhezi a vyvozování především laterálních sil. Pro technicky nevzdělané – tahači v půlce zatáčky už neustřeluje pření náprava, což byl vskutku obrovský problém, táhnoucí se s hrami od SCS už příliš dlouho.
Ale abych byl úplně upřímný, pořád ve mě fyzika tahače nebudí přílišné nadšení. Vše se chová jako by to nemělo odpovídající hmotu. Tahač poskakuje jak panák na péru, o návěsu nemluvě. Nejvíc patrné je to při přejíždění prahů jen jednou stranou – celá souprava se kymácí jako by byla z papíru. Tak se souprava vážící desítky tun opravdu nechová. S tím souvisí i téměř nulové projevy setrvačnosti. Tohle, myslím si, by se mělo ošetřit, protože teprve správné dávkování hmoty (schválně nepíšu hmotnosti, to je totiž dost relativní údaj), setrvačných sil, momentů hybnosti atd., udělá ten pravý pocit že sedíte v něčem velkém, těžkém a silném. Pokud truck poskakuje jako Ferrari s tlumiči tvrdými jak kámen, tak to působí blbě, až komicky, a může to totálně rozhodit celý dojem z řízení. Ale popravdě problémy se správným dávkováním hmoty mají snad všechny dnešní hry ve kterých se objevuje trochu složitější fyzika.
A nakonec malý postřeh nesouvisející s fyzikou. Připadá to jenom mě, nebo je na terénu aplikovaný mipmapping? Možná jde o vadu shaderů nebo blbě enkódované video, nevím. Podle mě by mipmapy na terénu celkem prospěly výkonu enginu, ale i dost nasraly amatérské modaře, kteří o existenci mipmap vesměs ani nevědí. Já bych je ale uvítal.
Také jsem zahlédl nějaké problémy se stíny, ale to už jenom hledám hnidy…

Napsat komentář