Vylepšené přebarvování tahačů v Euro Truck Simulator 2

Jak vývojáři již dříve slíbili, v ETS 2 bude možné poměrně rozsáhle vylepšovat a zdobit tahače, a k tomu patří i nějaké ty barvičky. Momentálně se pracuje na systému, který by měl umožnit velmi jednoduše měnit barvy podle předem připravené šablony.

Následující je jen můj odhad, jak to bude v reálu nevím.
V podstatě to znamená asi tolik, že budete mít pro tahač k dispozici před-připravené šablony (32bit RGBA bitmapy), a u každé šablony můžete k jednotlivým kanálům přiřadit libovolnou barvu, přičemž intenzita barvy se určí podle intenzity příslušného kanálu. Takže bude stačit vybrat šablonu, barvy a hotovo.
Dobré je, že nebude nutné kvůli malé změně předělávat celou texturu, ale je třeba si uvědomit jistá omezení, která z použitého principu vycházejí. Předně, budete omezeni obsaženými šablonami, i když je možné, že půjde nějak do hry vpravit nové (vytvořit RGBA obrázek/texturu není těžké). A další velké omezení je, že budou pouze čtyři kanály, to znamená maximálně čtyři barvy, v žádném případě ne víc, a navíc jeden kanál bude použit pro základní barvu (alfa kanál).
Samozřejmě nevím, jak přesně to mají autoři vyřešené, ale zatím to vypadá tak, že custom-skinům úplně neodzvoní, pouze bude možný rozsáhlejší vizuální tuning přímo v základní hře.
A nyní již k obrázkům. Je na nich tahač Volvo FH16, s jednou šablonou, ve třech barevných kombinacích. Poslední obrázek naznačuje princip fungování systému (nevím jestli jde o obrázek ze hry, spíš ale ne). Za pozornost také stojí, že tahač má českou SPZ s jaksi „plain“ číslem – nerad něco vyvozuji, ale takhle to vypadá, že bude možné si sestavit i vlastní SPZ.

Novinka 1 Novinka 2
Novinka 3 Novinka 4
Novinka 5 Novinka 6
Novinka 7 Novinka 8
Novinka 8
Novinka 10

Napsat komentář