Vychází kompletní balíček SCS Blender Tools

Po dvou letech náročného vývoje vychází kompletní balíček nástrojů pro modery, kteří tak mohou používat prakticky stejné nástroje jako vývojáři. Nejnovější verze SCS Blender Tools umožňuje kompletně vytvořit veškeré objekty do hry: tahače, okolní AI vozidla, modely, objekty mapy zahrnující podporu ukazatelů včetně tras AI vozidel, zkrátka cokoliv.

Novinka 1

Možná se ptáte, proč oficiální nástroje pro modery přicházejí až 3 roky po vydání hry. V první řadě vývojáři věří, že jak Euro Truck Simulator 2, tak American Truck Simulator budou mít dlouho životnost. Obě ty to hry budou stále vylepšovány a rozšiřovány po dlouhou dobu, a s případným propojením skrz portál World of Trucks se tak nabízí spoustu příležitostí pro nové modifikace.

Novinka 2

Zároveň však vývojáři prozkoumávají nové možnosti s obsahem vytvářeným komunitou po vzoru Valve s jejich hrami jako Counter Strike: GO, Team Fortress 2 nebo Dota 2. S nadcházející podporou Steam Workshopu (ano, opravdu se chystá) chtějí vývojáři vytvořit model pro autorizované (oficiální) mody umožňující moderům jak zpopularizovat jejich modifikace, tak je také eventuálně zpeněžit a vydávat jako klasický obsah do hry. A pro oficiální modifikace jsou potřeba oficiální a dobře podporované nástroje.

Novinka 3 Novinka 4

Novinky v SCS Blender Tools (anglicky):

  • Extensive shader preset library covering all player needs.
  • Complete support for Prefab Locators including import/export.
  • Material Aliasing implementation.
  • Material Flavor system implementation (less shader presets, bigger shader repository).
  • New system for printing warnings and errors in 3D viewport (no need to check console result for warnings).
  • Shaders color management overhaul giving quite same result in Blender as in game.
  • Vertex color alpha support as additional vertex color layer.
  • Custom normals import.
  • Proper handling for meshes with back faces on import.
  • Proper handling of initially scaled bones.
  • Preview of textures when user is selecting them in file browser.

Jak začít s SCS Blender Tools?

GitHub Wiki

Wiki je pravděpodobně nejdůležitějším místem dedikovaným pro SCS Blender Tools. Najdete zde veškeré úvodní procedury a odkazy ke stažení. Zároveň je tam umístěn kompletní zdrojový kód.


Fórum

Na oficiálním SCS fóru naleznete také vlákno vytvořené přímo pro SCS Blender Tools. Pokud se chcete na něco zeptat či nahlásit chybu nebo naopak šířit své nápady, tohle je přesně místo pro vás. Vývojáři se budou snažit fórum monitorovat a odpovídat na dotazy, ale nebudou moci vyhovět úplně všem.


Oficiální web ETS 2, modovací stránka

Pokud jste zapomněli odkazy výše, v této sekci vždycky najdete vše potřebné. Zároveň zde najdete veškeré další programy, utility a návody pro modování.

Napsat komentář