Grafika v ETS2 dozná výrazných vylepšení
Euro Truck Simulator 2 by měl běžet na nové, výrazně vylepšené, verzi Prism3D enginu. Přibudou dynamické stíny, HDR efekty, bloom a další efekty na které jsme zvyklí z moderních her. Dočkat bychom se mohli i takových libůstek jako self-shading (těleso vrhá stín samo na sebe), nových shader efektů atp., například nějaký druh normal-mappingu by hře velice prospěl. A to vše by mělo plynule běžet na středně výkonné sestavě. Já osobně bych ještě uvítal optimalizace v podobě agresivnějšího LOD aplikovaného na terén a pořádný MipMapping, ale necháme se překvapit. Podle zveřejněných obrázků to vypadá nadějně:
Zároveň by se měla vylepšit fyzika a jízdní model
Vývojáři také slibují výrazné zlepšení fyziky a jízdního modelu. Předpokládám že hra stále bude používat ODE, ale přesnost fyzikální simulace by podle autorů samotných měla patřit do jiné ligy, tak uvidíme. Hra by například měla nabídnout i tahače s relativně exotickým uspořádáním náprav (6×4 s řízenou střední nápravou, implementace Ackermannovy geometrie řízení, …).