Většina modifikací vyžaduje spoustu času na vývoj a následně ještě více času a trpělivosti na jejich údržbu a zajišťování kompatibility s novými aktualizacemi hry. Vývojáři se tento čas snaží krátit vylepšováním svých nástrojů pro modery, a proto dnes vychází nová verze SCS Blender Tools. Nejdůležitější změny vývojáři představili ve videu níže.
Novinky v SCS Blender Tools (anglicky):
- Added support for one-click setup of environment lighting loaded from sun profiles SII file (eg. /def/climate/default/nice.sii). This enables the best possible preview of a model in game like environment.
- Asynchronous paths initialization on startup, resulting in faster Blender startup and faster blend files opening.
- User option to load all libraries and resources from sibling „base“ directories also (by default off).
- Ability to reload library on the fly beside the setting where it is used (eg. Hookup Lib can be reloaded in Model Locator Settings).
- Improved material flavors behaviour, with real-time filter for nonexistent effects combinations (prevents user to create nonexistent effect).
- Added support for creation of SCS Locators and SCS Root via standard Blender add menu (menu accesible via Shift+A in 3D viewport).
- Normal maps properly visualized in 3D view even if active UV layer on object is not the one used for normal maps calculation.
- Reloading shader presets only when cache is out-dated (again speed-up of opening blend files).
- Updated Prefab Locators flags:
- added Map Point split lanes setups,
- added Weight Station CAT Spawn Point type,
- added Traffic Semaphores types: Traffic Light (virtual), Barrier – Automatic.
- Improvements & Fixes:
- fixed weird UI snapping of TOBJ settings,
- ensuring same order of bone channels in PIA export (useful when working with VCS),
- negative add ambient material values supported in export and also visualized in Blender 3D viewport (more info here),
- properly reported python error on screen and in BT log while importing/exporting
- rejecting wrongly named SCS Root Object on export (more info here),
- reporting missing UV layer used for normal maps on export,
- reporting multiple animations with same name overwriting each other on export,
- properly handling none existing UV mappings aliases on import (most probably produced with ConverterPIX),
- fixed Blender crash if rapidly enabling/disabling SCS Blender Tools add-on,
- fixed error on import if no 3D viewport is found or active object is on currently hidden layer in scene.
Jak začít s SCS Blender Tools?
GitHub Wiki
Wiki je pravděpodobně nejdůležitějším místem dedikovaným pro SCS Blender Tools. Najdete zde veškeré úvodní procedury a odkazy ke stažení. Zároveň je tam umístěn kompletní zdrojový kód.
Fórum
Na oficiálním SCS fóru naleznete také vlákno vytvořené přímo pro SCS Blender Tools. Pokud se chcete na něco zeptat či nahlásit chybu nebo naopak šířit své nápady, tohle je přesně místo pro vás. Vývojáři se budou snažit fórum monitorovat a odpovídat na dotazy, ale nebudou moci vyhovět úplně všem.
Oficiální web ETS 2, modovací stránka
Pokud jste zapomněli odkazy výše, v této sekci vždycky najdete vše potřebné. Zároveň zde najdete veškeré další programy, utility a návody pro modování.