Koncem minulého roku navštívil tým z SCS Software testovací centrum společnosti Scania ve švédském Södertälje, o čemž jsme informovali v předchozí novince. Vývojáři nyní přišli s podrobnějšími informacemi, jak přesně 3D skenování probíhalo, a také připravili krátké video z celé akce, které můžete zhlédnout níže.
Výprava byla složena ze dvou zaměstnanců SCS Software a externího spolupracovníka obsluhující 3D skener, který byl k této příležitosti využit vůbec poprvé. Díky 3D skeneru můžeme očekávat detailnější a zároveň rychlejší tvorbu nových tahačů do hry. Kromě skenu pořídili vývojáři také fotogrammetrické snímky pro zachycení povrchových materiálů, které budou poté ve hře využity jako textury. Scania vývojářům propůjčila celkem čtyři konfigurace své nové generace tahačů, jejichž přehled můžete vidět na obrázku níže.
Celá akce trvala 5 dní a program byl opravdu nabitý. Vývojáři se rozhodli jednotlivé dny popsat a přiblížit fanouškům, jak takové výpravy probíhají, což vám samozřejmě zprostředkujeme v kompletním českém překladu:
1. den – neděle
Vyrážíme v 6 večer. Veškeré vybavení připraveno od pátku. Odletěli jsme z Letišti Václava Havla na letiště Arlanda poblíž Stockholmu. Pronajali jsme si auto a odjeli do hotelu Scandic, který se nachází přes ulici od Chassiporten – továrny tahačů Scania, kterou můžete znát rozšíření Scandinavia pro Euro Truck Simulator 2. Rychlá večeře v Burger Kingu. Flák losa není v nabídce, jaká škoda.
2. den – pondělí
Probuzení v 6 ráno, snídaně. Seznámení se a pozdravení s naším kontaktem Nilsem v sídle společnosti Scania. Rychlý přesun do testovacího centra a vyzvednutí Richarda. V testovacím centru, jeden z velkých hangárů se stal naším improvizovaným domovem na 3 dny. Předpřipravené tahače nám byly k dispozici. Zatímco jsme fotili exteriér, pracovali jsme také na interiérech, protože jsme dostali přístup do hnědých a světlých interiérů tahačů Scania S V8 a Scania R, které byly přizpůsobeny pro prezentační účely (žádný podvozek, pouze tlačítka). Před prvním skenem jsme museli sundat boční obložení a polepit tahač množstvím nálepek, které zlepšují přesnost 3D skenování i fotogrammetrie. Skenování a focení probíhalo po zbytek dne. Pracovali jsme dlouho do tmy, až nás nakonec vyvedli z areálu a popřáli dobrou noc – opravdu trvali na tom, že pro dnešek areál zavírají.
3. den – úterý
Pomalé probuzení v 6 ráno. Všude kolem je tma. Znovu. Denní svit v této nadmořské výšce je v této části roku krátký – pouze od 9 ráno do 3 odpoledne. Po návratu do hangáru vše probíhá rychle a efektivně. Ještě přijíždí další konfigurace tahače Scania, polepit nálepkami, svléct a obléct boční obložení. Skenování a focení zabere zbytek dne, tahače jsme vrátili v odpoledních hodinách. Záloha každodenní práce a dobrou noc.
4. den – středa
Postup práce v podstatě stejný jako ve 3. dnu, ovšem s pěkným bonusem odpoledne. Zvou nás na testovací jízdu s tahačem Scania S 730 na uzavřené dráze. To je ale milé překvapení našich hostitelů! Naše práce skončila. Ve večerních hodinách jsme se jen sbalili a připravili na cestu zpět domů.
5. den – čtvrtek
Brzy ráno cesta zpět do Stockholmu proběhla hladce, teplota vzduchu kolem nuly a sněhu minimum. Při cestě jsme se zastavili jen v Ikee (kde jinde), a pak koupili zásobu sušeného sobího masa na letišti.
Vývojáři jsou se získanými daty opravdu spokojeni a momentálně usilovně pracují na jejich převedení do hry a dotvoření kompletního modelu. Stále je čekají stovky hodin práce, nicméně máme se opět na co těšit.
Když koukám na to video a na konci co tam provádí s těma naskenovanejma věcma tak to musí bejt na palici.Laik jako já na to akorát vejrá a nechápe jak se z toho dá udělat věc,kterou potom já proháním po silnicích v pc.Musí to bejt strašně časově náročná a trpělivá práce s precizností chirurga.I když tady se to dá ještě opravit,u chirurga dost těžko.