Otázky a odpovědi ohledně oficiálního konvojového multiplayeru

S aktualizacemi 1.41 pro American Truck Simulator a Euro Truck Simulator 2 byl představen nový multiplayerový režim konvojů, kde můžete doručovat zakázky a sdílet svět spolu s kamarády či kýmkoliv dalším. Mezi hráči ovšem i nadále koluje mnoho otázek, mýtů či problémů, vývojáři se tedy na ně rozhodli podrobně reagovat.

Novinka 1

Bude se zvyšovat maximální počet hráčů?

Eventuálně ano. Konvoje v současné době umožňují vytvořit a hostovat online relaci až pro 8 hráčů. Očekáváme, že v budoucnu budeme moci limit hráčů zvýšit, ale vzhledem k rozpracovanosti systému ho v tuto chvíli udržujeme nízko. Pracuje se na důležitých optimalizacích výkonu a také lepších nástrojích pro moderování, což bychom chtěli mít před zvýšením limitu připravené.


Budou v konvojích podporovány modifikace?

Eventuálně ano. Pracujeme na podpoře modifikací třetích stran v relacích pro multiplayerové konvoje. I když technicky není tak obtížné propojit hráče se stejnou sadou modifikací, existuje mnoho potenciálních problémů, které je potřeba vyřešit, pokud jde o bezpečný a robustní způsob synchronizace relací hráčů s různými modifikacemi, a pak zase zpět, jakmile se chtějí vrátit do předchozího stavu a pokračovat ve hře se svým standardním profilem hráče.


Jak si přidám do přátel někoho, s kým jsem rád jezdil?

Někoho, s kým jste nedávno hráli konvoje, si můžete přidat prostřednictvím klienta služby Steam nebo jeho překrytí. Stačí kliknout na kartu zobrazení (nebo zobrazit hráče v překrytí služby Steam), poté na hráče. Zobrazí se seznam hráčů, se kterými jste nedávno hráli, a odkaz na jejich profily.

Dalším alternativním způsobem by bylo požádat o kód uživatele na Steamu umožňující snadné přidání. Jednoduše otevřete svůj seznam přátel a klikněte na ikonku „Přidat přítele“ nacházející se na pravé straně horní lišty. Tím se dostanete na stránku, která zobrazí váš jedinečný kód uživatele a prostor pro zadání kódu jiné osoby, pomocí kterého pošlete žádost o přátelství.


Nevidím relaci, kterou hostuje můj přítel.

Ujistěte se, že jste na Steamu přátelé a že oba máte nejnovější verzi hry a že jste na Steamu v seznamu přátel viditelní online.

Možným důvodem, proč nevidíte relaci svého přítele, může být, že vidíte pouze relace, které jsou hostovány ve stejné oblasti jako je ta vaše. To znamená, že nemusíte vidět relaci svého přítele, pokud žije velmi daleko od vás. Pokud se chcete připojit k relaci vzdáleného přítele, budete pravděpodobně muset změnit oblast stahování služby Steam tak, aby odpovídala jejich, což vám umožní zobrazit hostované relace v dané oblasti. Pokud to chcete provést, postupujte podle tohoto jednoduchého návodu. Pokud znáte název relace svého přítele, pak můžete vyhledávat globálně s použitím vyhledávacího pole nad seznamem relací. To by vám mělo najít relaci bez ohledu na oblast. Ujistěte se, že hledáte název relace přesně tak, jak je napsán, včetně všech symbolů, čísel, interpunkce a zkratek.


Můžeme hostovat dedikované servery?

Zatím neexistuje žádná možnost hostovat dedikované servery, ale jedná se o něco, co se potenciálně chystáme v budoucnu poskytovat.


Co mapová DLC, potřebují všichni hráči vlastnit stejné?

Ne! Hráči nemusí vlastnit žádné DLC, aby se mohli připojit k režimu konvojů pro více hráčů. Nezapomeňte však, že nebudete moci vidět ani projíždět oblasti mapových DLC, pokud je sami nevlastníte.


Mohu vypnout jmenovky ostatních hráčů?

Ano! K povolení a zakázání jmenovek v režimu konvojů můžete použít výchozí klávesu „Z“. Pokud chcete tuto klávesovou zkratku změnit, můžete tak učinit v nastavení hry dostupném z hlavního menu. Funguje to dokonce i při skupinových fotkách ve foto režimu.


Musím si stáhnout konvojovou aktualizaci, pokud ho neplánuju hrát?

Konvoj je herní funkce dostupná od verze 1.41, nejedná se o oddělenou linii aktualizací. Samozřejmě je zcela na vás, zda tuto funkci použijete nebo ne.

Mohou existovat pádné důvody pro to, aby hráči zůstali u starší verze hry, např. dočasně dokud to pro ně důležitá modifikace nedožene, a proto nabízíme větve předchozích důležitých aktualizací našich her. Ve výchozím nastavení Steam aktualizuje hry automaticky, takže v případě obav můžete zvážit odhlášení z těchto automatických aktualizací. Mějte však na paměti, že všechny další aktualizace ETS2 a ATS budou obsahovat režim konvoje pro více hráčů. To znamená, že pokud neplánujete aktualizovat, nedostanete žádné další aktualizace, obsah ani opravy a 1.40 bude vaši konečnou zastávkou.

Pokud chcete používat a hrát režim konvoje pro více hráčů, musíte být na nejnovější verzi hry (1.41 nebo vyšší).


Mám neustálé problémy s FPS pouze v režimu konvoje.

Konvojový režim pro více hráčů je náročnější než pro jednoho hráče, protože vykresluje vyšší počet hráčských kamionů. Z oho důvodu je běžné zaznamenávat nižší počet snímků za sekundu (FPS). Pokud však jsou vaše čísla FPS podezřele nízké, můžete se obrátit na naši podporu na adrese support(zavináč)scssoft.com s podrobným popisem vašeho problému.

Naši programátoři se věnují několika úrovním optimalizací, aby celkově zlepšili výkon, a to také v kontextu specifickém pro režim více hráčů. To ovšem můžete trvat několik dalších herních aktualizací, dokud tato vylepšení kódu nebudou připravena.


Musí relace skončit, pokud hostitelský hráč odejde?

Ano, jakmile hostitel z relace odejde, server je ukončen, což odpojí všechny hráče ze serveru. Pokud k tomu dojde neočekávaně, nepropadejte panice, protože vás uvítají možnosti pokračování v postupu, kterého jste v relaci dosáhli, nebo jej vrátit zpět, pokud si to budete přát (z důvodů jako je např. ztráta peněz ve hře, poškození apod.).

Všimněte si toho, že pokud přijmete postup, zůstanete tam, kde jste byli, když relace skončila, čímž se efektivně ocitnete zpět v režimu pro jednoho hráče. Odtud můžete znovu vytvořit novou relaci a pokračovat se stejnou nebo jinou skupinou lidí, pokud si to přejete.


Jak mohu zrušit ban někomu, koho jsem zabanoval v konvojové relaci?

Pokud chcete zrušit ban hráčům, musíte v dokumentech přejít do složky „profiles“ ve složce pro American Truck Simulator/Euro Truck Simulator 2, vybrat příslušný profil, ze kterého došlo k zabanování, a najít textový soubor s názvem „banlist“. Otevřete soubor pomocí textového editoru a odeberte řádek se zabanovaným uživatelem. Poté musíte konvojovu relaci restartovat.


Je režim konvoje formou peer-to-peer hraní?

Zatímco konvojové relace jsou hostovány samotnými hráči, jeden hráč vždy funguje jako server, tudíž funguje jako centrální spojení pro ostatní hráče. Všichni ostatní nakonec komunikují s tímto konkrétním serverem. Přesněji řečeno se tedy jedná o obvyklé rozložení klient-server, přičemž všichni klienti mají oprávnění nad určitými objekty.

14 comments

  1. jinak co jsem ještě tak nějak postřehl přímo v konvoji tak je že vám tam totálně chybí odpočet času spánku , ono je sice krásny že vám tam vyskočí tabulka z nápisem dá váš si kávu ale přitom čas se ani nehne tak vás to prostě přes tu noc nutí jed i když většina lidi přes noc nerado jezdi .

    tak proč neudělat to to můj navrhl na čas odpočinku který by se odečítal když budete točit pauzu klasicky čas ve hře by se normálně při čítal ale čas odpočinku by se odečítal nebo by hráč mohl mít na výběr jak dlouho chce odpočívat . https://i.postimg.cc/fLHF01kS/ets2-20211108-125249-00.jpg

    další věc jsou modifikace ono je pěkně že jsou podporováni a muže sni mí člověk hrát v mp ale je to nedomyšlené když už někdo založí hru a používá modifikace ze STEAMU a druhy člověk by se k němu chtěl připojit tak by mu to mělo dat na výběr jestli si ti modifikace chce stáhnout ANO /NE a pokud da ANO tak by se ti modifikace měli ze steamu stáhnout automaticky a ne aby to člověk pak hledal jak debil .

    a poslední věc jsou ujeté KM když si navolíte vlastni cestu a jedete cca přes 3000 km nepočítám trajekty . ale zakázka vám ukazuje třeba 1500 km z krácenou trasu jízdy ale už nezapočítá vaše navolené km tak to je taky nedomyšlené pač když si v reálu navolíte svoji cestu přes GPS tak vás taky ne o jebe o najeté KM jak ETS . pač třeba danou zakázku mate dodat do cca 100 hodin ale vy mate cestu zakázky 50 hodin jízdy takže je úplně jedno jakou cestu si z volíte pač v konvoji vám stejně nautika čas ani z odpočinku

    to to jsou věci co asi tak plno lidem vadí co se sni mí nějak bavím v konvoji a nejsou to jenom mladí hráči ale i o hodně starší .

    jinak mp vypadá dobře až nati nedostatky a chtělo by to fakt se nato zaměřit

    1. No proč se asi ten čas ani nehne? Když zapojíš hlavu, tak je to naprosto logický. Čas v té MP relaci mají všichni stejný, takže logicky nemůžeš udělat aby jsi si dal spánek třeba v 20:00 a najednou by bylo u tebe 4:00, ale ostatní by pořád zůstávali v 20:XX. Pak by ti vznikal paradox toho že ty pojedeš když se rozednívá a potkáš ostatní a oni budou mít noc. Takže docela blbost že?

      1. Raymy23@

        řeknu ty to nějak takhle MP není ze synchronizovaní tak jako TMP některých věcech .

        jak my vysvětlíš to že mě tam prší mam mlhu jak kráva že mam rozsvícené světla a kolega co jede přede mnou tak mi nadává abych zasnul dálkové světla že mu oslňuji celou kabinu a když mu řeknu že mam chcanec jak prase z mlhou tak on mi nato z úsměvem odpoví že on ma sluneční den ?

        další věc je ta že když u někoho jedu a mam čas 22 hodin tak jak to že se mi ten čas zničeho nic posune na 20:00 hodinu ne ni to nějaké zvláštní ? tak mi netvrď že nic nejde ten MP ma v sobě tolik nevychytaný chybí že to není hezké. ano můžeš si přetočit čas . ale nechápu proč by to nemohlo jít jak třeba u farming simulátoru tam si si ten čas mohl zrychlit i v mp a žádný problém stým nikdo neměl ! stejně tak jako tedka ve FS22 máš všechny roční obdoby tak proč to nejde udělat i v ETS protože scs používá 20 let stáry ENGINE hry ještě zdob 18 wos.

        1. Hele já ti nevim, ale ty jsi strašně zvláštní případ. Všechno ti vadí, máš takový glitche a bugy, který ostatní sotva někdy potkají a ty je máš neustále a klidně několik dohromady. Takhle to dopadá když se ty a jim podobní snaží pořád něco „obechcávat“ a vrtaj se v něčem čemu ani pořádně nerozumí. Proč se to všechno děje hlavně tobě a tvým kámošům? Proč tím není zahlcené celé SCS forům, twitter a bůh ví co dalšího? A ten argument s 20 let starým enginem je teda vyloženě k smíchu. Ano ten engine má stejné jméno, ale kdyby jsi nebyl s prominutím jouda, tak víš že enginy se vyvíjí, mají taky svoje číslované verze atp. Nebo mi snad chceš tvrdit že třeba Unreal Engine je pořád jedno a to samé už od začátku v roce 1996? Asi fakt ne když to postupně vylepšují a dneska máš už UE5. To samé EGO Engine třeba od Codemasters, Frostbite od DICE (EA) a tak dále.

          Takže ti dám na závěr jednu radu – zkus si ty hry (ETS2 i ATS) zahrát v nejnovější verzi a bez toho aby jsi se do toho snažil vrtat sám, nebo pochybnýma modifikacema co se o to snažej a jsem si naprosto jistej, že minimálně 95% těch tvých „problémů“ zmizí.

  2. takže jsem zkoušel verzi hry 1.42 a přímo konvoj a narazil jsem na totální chybu hry . když si člověk na steamu vypne aktualizace a zůstane u jedné verze hry třeba u verze 1.41 až 1.42 tak nemá žádní přístup na konvoj tím pádem se k nikomu nepřipojí ani hru nezaloží na tohle asi v SCS nikdo nemyslel ? a další věc je ta že kdo ma střední PC tak ets od verze 1.41 musí už hrát na minimální až střední detaily aby se mu to nesekalo aby neměl při vykreslováni detailu hned rozbitou celou soupravu tahače i návěsu když se mu to sekne hold konvoj není tak dobře synchronizováni jak TMP ale chápu je to nový tak to mouchy prosta ma tak doufám že se na tohle páni programátoři zaměří jinak je to fakt nehratelné https://youtu.be/aP9A4MP6f6g

      1. Myslel jsem si to, ale musel jsem se zeptat 😉 Mně to nevadí, na twitteru odebírám SCS, takže všecko podstatný vím 😉 A poznámka k Hellforce. Angličtinou vládnu celkem dost a jak jsem psal SCS mám na twitteru. Na blog moc nechodím. Ale vše podstatné vím celkem brzo si myslím. Ale tyhle stránky mě stejně hodně baví a moc za to díky morrelovi 😉 Howgh!

Zveřejnit odpověď