Určitě jste si všimli že za poslední cca. dva týdny se tu neobjevila žádná novinka, ačkoliv je o čem informovat. Za to se omlouváme, ale zkrátka to nebylo v našich silách. Takže v této novince najdete souhrn všeho co se za tu dobu událo. Zprávy jsou řazeny od nejstarších po nejnovější.
SCS Software si vytváří kontakty v přepravním průmyslu
Při svých cestách po Evropě tým SCS navštívil nejenom továrnu Scanie ve Švédsku, ale zavítali i do Dánské transportní a logistické asociace. Vše v rámci vytváření kontaktů v logistických a transportních společnostech a průmyslu jako takovém. Vývojáři zároveň zveřejnili fotografie z návštěvy muzea a montážní linky firma Scania.
Polsko v Euro Truck Simulator 2
Po naléhání polské komunity zveřejnili vývojáři část plánů které mají pro zpracování Polska. Kromě několika screenshotů dali k dobru i mapku s vyznačenými silnicemi a městy které by rádi do nového ETS zpracovali. ETS 2 by s více než šedesáti městy mělo být zhruba třikrát rozsáhlejší než první ETS nebo GTS. Ale hra má stále daleko k dokončení, takže je možné že se nastíněné plány ještě změní.
18 Wheels of Steel Extreme Trucker 2 je v prodeji v Německu
Prozatím poslední výtvor studia SCS Software, hra 18WoS ET 2, je nyní k dostání v lokalizované podobě na pultech německých obchodů.
Častější přísun novinek z vývoje ETS 2
Po krátkém „hlasování“, zda přibrzdit v četnosti aktualizací blogu, nebo naopak zrychlit, bylo rozhodnuto že se přísun informací zrychlí. Osobně to tedy nepovažuji za příliš šťastné, a nakonec je to i na blogu zmíněno. Může totiž dojít k přehypování hry, respektive k tomu, že se komunita přesytí informacemi a po vydání hry bude mírně zklamaná, protože tam prostě hráči nenajdou už nic nového, překvapivého. Ale komunita si to žádá, tak co se dá dělat. A když už se tak rozhodlo, je tu i několik nových obrázků.
Euro Truck Simulator 2 bude obsahovat Morfologický Anti-Aliasing (MLAA)
Protože nová verze Prism3D enginu na které ETS 2 poběží bude používat tzv. Deffered Shading, který znemožňuje pro vyhlazení hran použít MultiSample Anti-Aliasing (MSAA – ten je používán v současných hrách od SCS), bude ETS 2 používat takzvaný Morfologický Anti-Aliasing. Nebudu rozebírat detaily, protože tohle je už velice odborná záležitost týkající se počítačové grafiky, takže kdo má zájem může se něco dočíst například zde, zde, nebo zde (anglicky). Každopádně MLAA není ani zdaleka tak kvalitní jako MSAA a protože nepracuje přímo se scénou ale až z výsledným obrazem, nedokáže některé věci vůbec zpracovat (typické např. je, že nedokáže obnovit tenké objekty které mají šířku menší než jeden pixel, což MSAA umí) – ostatně viz obrázek dále, a navíc vůbec nefunguje na starších grafických kartách, jeho použití je omezeno na nejnovější řady. Jediná možnost pak je použít SuperSampling (Full Scene Anti-Aliasing, FSAA), ale ten je výpočetně nesmírně náročný, takže si ho mohou dovolit použít jen majitelé opravdu výkonných počítačů.
Hry SCS Software zmíněny v časopise Fernfahrer
Ačkoliv truckové hry jsou médii, a to i těmi herními, celkem okázale míjeny, SCS Software se nyní díky aktivitám distributora Rondomedia dostalo pozornosti od německého magazínu Fernfahrer, který je určený profesionálům i nadšencům okolo nákladní silniční dopravy. Mimo jiného vývojáři vytvořili i pár propagačních obrázků, z nichž některé nakonec samy zveřejnili.
Vylepšení umělé inteligence (AI) okolní dopravy
Konečně! Vývojáři pracují na výrazném vylepšení chování vozidel okolní dopravy. Dle mého je to potřeba jako sůl. Toto vylepšení by se mělo pochopitelně objevit v ETS 2. Je k dispozici i krátké video ukazující testovací silnici a chování aut s novou AI na ní.
Vyhlášení vítězů soutěže o nejlepší modifikaci
Polský distributor Fonogame před nedávnem vyhlásil soutěž o nejlepší modifikaci do her vyvinutých SCS Software. Kdo co vyhrál, a za co, se dozvíte zde (stránky jsou polsky).
Kvalitnější návěsy v Euro Truck Simulator 2
Komunita již delší dobu volá po vylepšení návěsů. A SCS tyto žádosti vyslyší. Pro budoucí hry se připravují zbrusu nové, výrazně kvalitnější, modely. SCS Software se také pokusí získat kontakty, a možná i licence, skutečných výrobců návěsů.