Archiv shoutboxu

10 821 comments

  1. Jak jsem již nedávno avizoval,končím s ježděním ATS/ETS2.Bohužel se mi po posledním kolapsu hry nepodařilo mapu objet celou.Mám 99,99% a to díky debilnímu Texasu kde mám 99.97%.Ani po třech a půl hodinách hledání na mapě jsem nic nenašel.Ale je to už jedno.Užijte si další nový státy,vozítka a podobně.Přikládám konečný statistiky.
    https://1iq.cz/img/x8yPS/6Uyea.png

  2. Jinak hoši víte co nechápu? Proč ty výrobci dělají také drahoty s tím aby se ty tahače náhodou nezaprasili v hrách od scs ale snowrunner kam se dostal i silničák WS 57X a ted dojde i KW990 tak zde se ta auta zaprasí až po kabinu bahnem sněhem prachem ponoří až po zrcátka do vody a to nevadí to je pohoda, nějak to postrádá logiku trošku zrovna včera ve snowrunner se o tom na discord serveru vedla diskuze 😀

  3. A i kdyby skončila tak vozidla co už ve hře jsou tak tam musí zůstat už to dle mě znamená jen to že nové další auta jim už ta automobilka nedá což se dle mě stalo v případě nového Iveco které dodnes ve hře není, p vážně neslyšel sem nikdy o případu že by vývojáři museli vymazat nějaký vůz že vypršela licence nebo že by dokonce nějaký moder co má licencované mody třeba na autobusy musel pak mod smazat aby ho nikdo nemohl stáhnout tam se dle mě podepisuje licence na trvalo dokud nebudu oni samy chtít odstoupit od té značky

    1. Ale oni ty tahače ze hry nesmazali, ale dali je jen do možnosti ojetých tahačů, které se myslím mění každé 3 dny. Tak to prostě udělali, nikdo neví pozadí, zda s tím prodejci měli problém, že se už nevyrábí a chtějí tam mít pouze nové značky. Vždyť obě hry tady jsou už roky a je stále aktualizovaná a není to hra jak píšeš WRC, kterou vydají a za pár měsíců začnou pracovat na dalším ročníku. (nepočítám, že to převzalo EA)
      A taky nevím jak to mají vyřešené s licencemi. Jestli chceš příklad tak bývalé PES si předkoupilo práva na několik let na Italské týmy jako Juventus, Lazio, Neapol a podobně na několik let a FIFA (dnes EA FC) nemohli jejich značku používat a měly loga, stadiony vymyšlené.
      Ale říkám, že stále tam jsou starší vozy jen jako ojeté. A jestli tě to nebaví, tak můžeš přejít třeba na Alaskan nebo v budoucnu Austrálie, jen musíš počítat, že tam nejsou tak obrovské světy a tolik možností. SCS má tolik let náskoku ve zkušenostech atd…..

    2. Nope, už ti neřeknu ve které, kterých hrách to přesně bylo, ale opravdu se to několikrát stalo. U těch starších her WRC je neodstranili, protože většinou už se oficiálně neprodávají, tudíž na těch autech defacto ten vývojář už nevydělává. Jinak tvoje teze o tom, že pokud ty vozidla ve hře už jsou, tak tam taky musí zůstat je naprosto mylná a už sem ti to psal, že ani já, ani ty nevíme jakým způsobem byla dohoda o licenci napsaná a to u čehokoliv. Kdokoliv si může v dohodě vymínit třeba podmínku, že poskytne licenci na vozidlo X, model Y na třeba 10 let a pak se musí licence buď prodloužit, vyjednat nová a nebo prostě skončí. Takhle svět licencování funguje. Co se týče nového Iveco S-Way, tak si trošku pleteš dojmy s pojmy. To, že Iveco má ve hře Stralis a Hi-Way automaticky neznamená, že má SCS licencovanou komplet značku a tuším, že v dávnějším rozhovoru snad Pavel Šebor říkal, že každé vozidlo se licencuje zvlášť, každé podléhá kontrole výrobce než ho vydají. Otázkou ohledně S-Way je zda-li ho nechce přidat Iveco, tj nemá zájem být ve hře, nebo jestli ho nechce SCS, což ale pochybuju. Reálně to bude o tom, že buď Iveco nechce a nebo chce, ale chce za licenci nesmysl peněz. Holt tyhle licenční věci nejsou sranda.

      1. Ok díky za objasnění tak snad jako scs budou bojovat za každý vůz aby nemusel bejt smazán někdy v budoucnu protože to by určitě byla rána pro všechny fanoušky těch her a já osobně si to neumím představit :/, jinak ještě ty tahače jak v tom bazaru nejsou dostupné tak napsal sem jednomu z vývojářů ptal jsem se na to a dostupné budou všechny tam, je to chyba hry že ted tam Iveco a další nejsou takže už v pohodě ale byl sem vytočenej s toho fakt extrémně. A alaskan truck sim tak vkládal sem dé hry naději ale jak míra nadšená vstoupla tak rychle i klesla NPC sou úplně dementní modely tahačů a návěsy jsou zpracovány katastrofálně takže palec dolů. Truck world si myslím že bude lepší a více méně mě ta australia láká jen tím čím je australie známá co se týče dopravy, Road Trains

  4. Dokážu strpět že mi zmizí nějaký kus mapy nebo návěs a nahradí to něco lepšího to je jedině dobře, ale jak mi sáhnou na tahače některé a skoro mi znemožní svobodně si je koupit kdy chci tak to už nestrpím jsou fakt věci které by si mohli ve hře odpustit a dle fora nejsem jediný koho to sere, v žádné simulator hře sem tohle ještě nezažil aby si dovolila mi znemožnit koupit starší techniku svobodně kdy chci a podstrkávala mi jen to nové

    1. Tak to si jich moc nehrál, nebo obecně si nehrál hry s licencovaným obsahem. Kolikrát už sem četl, že z nějaké hry bylo nutno odstranit auto, skladbu atp u kterých té konkrétní hře skončila licenční smlouva a nikdo nevíme jaká a s kým byla podepsána licenční smlouva a teď konkrétně nemluvím o tomhle případu Iveca. Jen říkám, že se klidně může stát, že třeba za rok jim skončí smlouva například na Renault Premium a bude tak muset pryč ze hry pokud si nedohodnou novou smlouvu, nebo ji Renault nebude chtít prodloužit. Opět neříkám, že to tak bude, ale že se to stát může. Nicméně současná situace se staršími trucky ve hře celkem jasně ukazuje na to, že bude postupně předělaná ekonomika celé hry směrem k nějaké realističnosti, respektive k tomu aby to byla větší výzva než je teď kdy během chvilky ježdění si může člověk koupit co chce a pak už defacto jen jezdí z bodu A do bodu B bez většího cíle. Celkově osobně nemám problém s tím, že z klasických obchodů zmizí tahače které se nové koupit už nedají a koupím si je jen v těch ojetých a ta nabídka se tam bude měnit asi dost podobně jako se mění nabídka zakázek. Z rychlých zakázek nezmizí, není k tomu důvod a postrádalo by to logiku kterou to právě má v případě přesunu starších tahačů do ojetých.

    1. Ejhle, já zrovna Iveco Stralis i Hi-Way mám v bazaru. Takže evidentně stačí počkat kdy se tam objeví, stejně jako v realitě když ho zrovna nějaký prodejce ojetých vozů nemá. Jinak teda já už nevím, ale buď si lidi stěžujete že tohle a tamto tam není a není to tak reálný a proč to nepřidaj a když teda přidají něco co vcelku realný je, tak je to zase špatně, je to přece hra tak ať to udělají nereálně… Na mě to spíš už působí jako snaha za každou cenu pindat co je špatně aby jste mohli pindat.

      1. Je to pořád hra takže po tomhle sem fakt já nevolal aby mi vymazali s obchodů staré tahače čekám kdy je vymažou ze zakázek rychlých taky a potom úplně je vymažou ze hry. A právě že je to pořád jen hra takže některé věci reálné si tady odpustit mohou ale ne neodpustí, ani bus simulator 21 si nedovolil vymazat s obchodů starší autobusy MAN Grande West a další.

  5. S updatem 1.49 prisel novy nadmerny naklad. Jedna se o cast vrtule pro vetrne elektrarny. Bude pridan novy naklad pro letecky prumysl v DLC Kansas. Do provozu bylo pridano nove Volvo VNL, ale potkat ho je vzacnost. DLC Kansas dostane 6 novych firem – Buildmaster (zrejme stavebni material), Caliber Motors (vyrobce aut), Electra Volt (baterie) Flavourfair (zrejme mouka), Global Sky (vyrobce letadel), Wichita sky harbor (letiste). Mack Anthem dostal odpruzenou kabinu. Macka jsem zkousel a odpruzeni kabiny mi prislo divne/nedodelane. V editoru mapy se objevilo spoustu assetu pro prestavbu Kalifornie. Modelari jsou napred, protoze nekteri uz pracuji i na modelech pro prestavbu mest L.A., San Diega, Barstow, Oxnard, Bakersfield, …. Je dost mozne, ze 4. faze bude pro Kalifornii finalni, pote prijde na radu Nevada nebo Arizona. Kdo ma aktivovanou vyvojarskou „volnou“ kameru, tak si muze projit celou silnici US36 v Kansasu, protoze SCS neodstranilo vsechny sektory, ktere DLC Kansas vyuziva. Nevim zda jde o chybu, ale na mape zakazek je oznacena i Nebraska. Mensi galerie (VNL v provozu, novy naklad a spolecnosti) https://imgur.com/a/QmblrDt

  6. Wow, pokračujeme v novinkách pro update 1.49 a sice že přichází prodej ojetých trucků a tím pádem i levnějších a tedy dostupnějších třeba v kombinaci s modifikací na reálnější ekonomiku (nicméně věřím, že SCS ekonomiku předělá samo dříve nebo později). Ruku v ruce s ojetýma truckama přichází i nový systém poškození (ne vizuální). Tři typy poškození a zní to docela zajímavě. Začínám se na patch 1.49 těšit čím dál víc

  7. Blog o tom co také bude obsahovat update 1.49 a sice nové HDR skyboxy, ale hlavně noční oblohu s hvězdama které „blikají“ a hlavně Měsíc a s ním související dopady na osvětlení v noci 🙂 A co sem si všiml, tak nebude jen jedna fáze Měsíce, ale bude jich více, možná celý cyklus? Nebo bude náhodně vybraný na konkrétní noc? Dále viditelné blesky a lepší zvuky hromu. Celkově mi přijdou lepší odrazy. Určitě jsem na něco zapoměl, ale šup na blog a je tam k tomu i video 🙂

      1. Sníh tam teď logicky není když není podpora ročních období, ale je to v merku SCS do budoucna. Opět si to asi představuješ jako Hurvínek válku, ale roční období opět znamenají velký zásah do jádra hry a není to jen o texturách. Aby to mělo smysl, tak je potřeba mít i vytvořenou například fyziku (sníh, náledí), kdy a za jakých podmínek se ta fyzika změní, kdy a jak se změní textury vegetace, silnice a hlavně kde všude (na jihu Španělska nikdy moc sněhu nebude že ano, což modifikace nezohledňují). Do toho si započítej že musí udělat každou texturu kterou to ovlivní minimálně 3x znova (podzim, zima, jaro) ne-li vícekrát pokud tam má být přítomen nějaký přechod mezi obdobíma. To jen k tomu tvému sněhu.

        Sekání obrazovky? Tak zaleží na čem to hraješ, jaký máš nastavení, jestli používáš modifikace (jaké, kolik), takže rovnou to házet na SCS bez bližších informací je poněkud… prostě ehm… Já obě hry hraju ve 4K se vším naplno kromě toho zvětšení měřítka vykreslování nebo jak to je, teď si nevzpomenu, ale mám to na 100% a žádný sekání obrazovky nemám. A že bych měl ultra mega nadupaný PC se taky říct nedá – Ryzen 5 3600, RTX 3060 Ti, 16gb ram, ssd disky. Žádný dělo prostě.

        1. Opet???
          Stejna graficka karta, podobna sestava. Zadny mody nic, cista hra. A ze mas hru plynulou neverim, sleduju streamery, ktery maji nadupany pc a staci aby prselo nebo vjeli do vetsiho mesta a je to.
          Za tim co jsem napsal si stojim.
          Jejich problem jak ztracet hrace, viz forum. A souhlasim s Johny.. neustale stejny firmy, zadny novy naklady (jo pardon 5 novejch za xx mesicu v novym dlc v ats)

      2. Spaca91: Musím ti dát za pravdu taky mě to už nebaví proto trávím více času na snowrunner už který vše co scs neudělali má krom vystupování s aut. Na druhou stranu komunita snowrunnera je šíleně toxická a plná idiotů kteří o autech neví vůbec nic hlavě když se do hry přidá nějaké to vozítko které není úplně stavěné jako offroad. To sou hned nářeky nemůžu s tím projet obří bahení loužičku ono to hrabe strašně v řece mě odnese proud! U toho se vždy dobře zasměju ono si stačí na tu káru dát pneumatiky které mají takové drapáky že to reálně rozerve dřevo na třísky a pak to jede ale to ta komunita idiotů prostě neví nechápe nebo spíš nechce chápat to komunita scs je docela v pohodě oproti tomuhle 😀

  8. Tak dnesni clanek pro DLC Kansas si na SCS foru sliznul hodne slusnou kritiku kvuli zemedelstvi. V Kansasu se pestuji ruzne plodiny, ale dle clanku to vypada, ze zemedelstvi v DLC Kansas posili prave v rozvozu psenice a mouky. Autor clanku to na konci jeste zachranuje tim, ze SCS pripravuje mnoho zemedelskych statu a jejich cilem je zlepsovat zkusenosti se zemedelskymi dodavkami a jiz maji pripravene dalsi napady. Nedivim se, ze tenhle clanek nastval nektere lidi natolik, ze nekteri z nich dokonce napsali, ze si DLC Kansas nekoupi prave kvuli tomu, ze se SCS v Kansasu zamerilo pouze na psenici a psenicne produkty (mouka, chleba). SCS se dlouhodobe vycita, ze pouziva stale dokola stavajici znacky spolecnosti, napr. takovy Walbert je toho dukazem – 2 sklady a 1 obchodak jsou v hlavnim meste Montany, Helena. Za me velka chyba. Doufam, ze v prestavene Kalifornii SCS pouzije nejake nove znacky spolecnosti, ktere se objevuji v novych DLC, napr. Myroo, ktera se zameruje na nabytek a prisla s DLC Oklahoma.

    1. O presunu maperu z prestavby Svycarska nic nevim. U Kalifornie k zadnemu presunu nedoslo. Pred 4 mesici SCS vydalo clanek, kde bylo seznameni s mapovym tymem pro Kalifornii a od te doby nebylo potreba, aby nekdo z nich sel pomahat jinam. Dokoncuje se DLC Kansas, jeho cast lidi uz zacina pracovat na dalsi expanzi. Dale je vyvoji Nebraska a Arkansas. Pokud si to spravne pamatuji, tak nekdo z SCS (asi Pavel) rek, ze maperu pro ATS je 40+. Jelikoz je Texas venku, tak neni potreba delat velke tymy. SCS zatim neplanuje vydavat nekolik statu v jednom balicku, tak jak to zname z ETS2. Pokud jde o 3. fazi, tak ta ma byt zatim nejvetsi. Z toho co vime, tak bude prestaveno minimalne 5 mest a dalsi 2 budou nova a ma byt pridano i nekolik novych silnic. Zde muzes kouknout co by se v 3. fazi mohlo objevit. https://imgur.com/a/D27ADHs

  9. Byl vydan update open beta 1.48.5 pro ATS. Mel by obsahovat vylepseni v podobe rychlejsiho nacitani a omezeni snimkove frekvence (FPS) a mozna i nejake opravy. Koukal jsem na stat Kansas na mape, a zatim neni cerny a nema ani v sobe nazev. Dokonce i napojeni v Oklahome na Kansas neni v 1.48.5 hotove. Z toho vyvozuji, ze DLC Kansas bude vydan po vydani updatu 1.49. Pevne doufam, ze 1.49 je tim updatem, ktery prinese zmeny v enginu hry.

  10. Procital jsem si komentare na SCS foru k technickemu centru PACCAR ve Washingtonu, ktere bude pridano v updatu 1.49. Na jednu stranu se to lidem libi, ale zaroven si kladou otazku, k cemu to centrum bude dobre nebo jakou ulohu bude mit? Sam jsem si kladl stejnou otazku 😀 Prinos vidim v tom, ze kdo ma volant, tak si na tom okruhu muze nastavit vsechny potrebne parametry jako je force feedback, atd…. Mozna by nebylo na skodu, kdyby SCS toto technicke centrum zpristupnilo z menu pro vsechny znacky, na kterem by si hrac mohl vyzkouset jednotlive trucky pred jejich zakoupenim. Taky by mohlo poslouzit jako tutorial pro zacinajici hrace. Pro ETS2 by SCS mohlo pridat testovaci okruh Scania ve Svedsku.

  11. V dnesnim clanku na SCS blogu, ktery je zameren na vydani updatu 1.48.5 pro ETS2 je zminka i o updatu 1.48.5 pro ATS, ktery bude vydan do konce tohoto mesice. Update 1.48.5 u obou titulu prinasi rychlejsi nacitani a omezeni snimkove frekvence (FPS). Zatim to vypada, ze se moje predtuchy naplnuji. DLC Kansas zrejme nakonec vyjde na updatu 1.48 stejne jako DLC Oklahoma a zaroven na stejne aktualizaci bude vydano i DLC West Balkans pro ETS2. Zminuji to proto, ze tahle situace nikdy predtim nenastala. Mozna se nakonec budeme muset smirit s tim, ze zmeny v enginu vyjdou az pristi rok. V utery po 4 mesicich vysel dalsi clanek venovany prestavbe Svycarska. V clanku je zmineno, ze prestavbovy tym ceka jeste hodne prace. Verim, ze SCS brzo zverejni (treba zitra 😀 ) i nejaky clanek zamereny na prestavbu Kalifornie.

      1. Blog me mile potesil 🙂 Nepotrebuji vedet momentalni stav postupu. Z toho co vidim a ctu, tak odhaduji, ze 3. faze prestavby Kalifornie prijde s updatem 1.50 nebo pozdeji (jaro-leto 2024). V blogu opet zaznelo, ze diky zmene meritka se vytvoril dostatecny prostor pro pridani dalsich silnic. Obrazky vypadaji pekne a nektere oblasti jsem hned poznal. Snad se do Vanoc dockame jeste nejakych blogu. Pokud ne, tak snad neco prozradi/predvede vanocni live stream 🙂

        1. No pěkný v update 1.49 SCS přidá PACCAR technologické centrum (testovací polygon) ve státě Washington v měřítku 1:1 a měl by tam být nějaký easter egg (další nový truck?). Jinak to centrum prý nebude viditelné na mapě, ale nebude asi zase tak těžké ho najít 🙂 No jsem zvědav a sem rád, že zmiňují 1.49, takže možná další DLC nakonec nebude na 1.48.5? Samé otázky… 😀

  12. Tak DLC West Balkans vyjde 19.10. 🙂 Jako na tohle DLC se těším hodně protože defacto už bude mapa v ETS2 pokrývat celou evropu (samo až na okrajové části jako třeba Řecko, Irsko, severní části Skandinávie atp). Myslím to ve smyslu že když začnu ve střední Evropě, tak kterýmkoliv směrem během chvilky nedojedu na konec „světa“

  13. To Raymy23: Uvidime, zda to nove jadro enginu SCS stihne vydat jeste letos. Pavel v poslednim rozhovoru pro Vortex (31.7.2023) rek, ze by zmeny v enginu mely dorazit do konce podzima nebo do konce tohoto roku, ale je mozny, ze to nove jadro enginu porad nemaji doladeny. V takovem pripade by bylo rozumne vydat DLC Kansas na updatu 1.48.5, aby se nemuselo zbytecne cekat na update 1.49. Dnes o pulnoci konci udalost spojena s DLC Oklahoma. Pokud je v planu vydani updatu 1.48.5 i pro ATS, tak se to nejspis brzo dozvime. Mozna se zmenou herniho enginu prijde i nove pocasi a skyboxy, protoze Pavel rek, ze to je na horizontu. A bylo by moc fajn, kdyby SCS konecne pridalo Mesic do nocni oblohy 😀 Ty temne noci bez hvezd a Mesice, to je fakt za trest 😀

    1. To Johnyprosnb: Jo skyboxy bych celkem bral i s tím měsícem, ale co bych ocenil víc, tak by bylo kdyby pridali volumetrické mraky, nebo alespoň jinou formu mraků než jen ty co jsou v těch skyboxech. U nich mám kolikrát pocit, že když začne pršet tak ne úplně sedí právě skybox a člověk si pak řiká z čeho vlastně prší 😀 Obecně bych tam rád volumetrické efekty i za cenu výkonu, ale s tím, že by si člověk mohl vybrat on/off a nějakou detailnost. A když se hooodně zasním, tak nějaké RTX efekty (odrazy, světlo) a podporu DLSS

      1. Taky by se mi to vsechno libilo 🙂 Jelikoz jsem musel koupit novou grafiku, protoze stara GTX 970 odesla do vecnych lovist (nekde to hodilo zkrat). Tak si tedka uzivam RTX funkci v Cyberpunk 2077. Neni to uplne dokonala hra, ale ty odrazy v kaluzich a ruzne pruchody parsku, stiny a mnoztvi svetla v mistnostech, atd…. Jako celek to posouva hru na uplne jiny level. Teselace nekterych povrchu by mohla lehce ozivit nektere povrchy mesta a jeho okoli. Verim, ze Cyberpunk by jeste nejake vylepseni dostat mohl. Od sveho nepovedeno vydani usel Cyberpunk velky kus cesty a update 2.0, dle toho co jsem cetl, tak znej udelal hru, kterou mel byt v dobe vydani. Taky jsem vyzkousel Red Dead Redemption 2. Skoda, ze to neumi ray tracing, ale tu krajinu maji krasne udelanou. Parkrat jsem jen tak sednul na kone a projizdel jsem krajinou a pozoroval prirodu nebo stopoval a lovil zver 😀

        1. Joo CP2077 teď hraju taky znova i s DLC Phantom Liberty a tam ten RT sedí parádně i když je fakt že radši upřednostním 4K bez RT s high nastavením +- všeho (samo s DLSS) a ten vizuál je i tak wow. Ale je pravda že na noční procházení městem pomalou chůzí si zapnu i ten RT. Sice mi to padne na cca 30FPS ale na ty pochůzky to stačí a prostě se kochám. Co se týče RDR2, taky super hra a taky sem to dělal že sem jen tak jezdil na koni, nebo spíš chodil po krajině. Dokonce sem si stáhl mod na realné plynutí času a hrál to jako takový roleplay. Všude pěšky nebo na koni, žádný fast travely atp, v noci si zašel do saloonu a tam se ožral, zahrál poker, sem tam nějaká bitka a šlo se na kutě 😀

  14. Když to takhle zvedli tak doufám že toho dokážou využít už konečně toho potenciálu těch her, vystoupit s tahače, roční období, tandemy náklaďák + vlečka, při sešlápnutí brzd na plno koleje na silnici od těch gum čoud od nich pěkně, a manuální připojování návěsů jako to bude v chystaném truck world australia jinak by mě to vážně na*ralo pokud to moje GTX1060 6 GB nebude dávat plynule protože nechce se mi utrácet 60 000 za fungl novej stroj jsou už pro mě důležitější věci v životě než nadupanej pc 32 GB ram a podobně. Lituji ty kteří si takový stroj nemohou dovolit pro ty tohle bude rána pod pás obzvlášť pro ty kteří do té hry investovali tisíce za dlcčka.

    1. Zase nijak drasticky to nezvedli. A opravdu na tu hru nepotřebuješ PC za 60 000. Já mám PC za cca 25 000 a ta hra mi jde v pohodě ve 4K se stabilníma 60FPS. Co se týče těch „features“ co píšeš, tak s vystupováním, manuálním připojováním v dohledný době nepočítej. Není to na pořadu dne co si tak vybavuju z rozhovorů. Zbytek je naopak něco co by asi chtěli, ale taky to nebude hned.

      1. Jdu to otestovat údajně už to zvedli s 1.48.5. A mimochodem dost mě štve rádio ve hře chtělo by to udělat aby rádio bylo slyšet jen v kamionu aby to fakt simulovalo že to hraje ve voze protože v práci si hulím rádio co to dá kabina celá duní tak i tady ve hře bych to rád dělal jenom že styl jakým je to udělané to se nedá lebo přepnu na pohled ven a rádio stále hraje to mě hrozně vadí 😀

  15. Divna doba tedka 😀 Uz je to 17 mesicu, kdy vysla 2. faze prestavby Kalifornie (pocitano od vydani open beta 1.44). Posledni novinka zamerena na 3. fazi prestavby Kalifornie je stara temer 3 a pul mesice. U prestavby Svycarsky tomu je podobne. Hodne lidi si zacina klast otazku, co se vlastne stalo, ze je najednou takove ticho ohledne prestaveb. DLC West Balkans bude vydano na stavajici verzi 1.48. Prijde mi, ze update 1.49 zrejme bude obsahovat dlouho ocekavane prepracovani herniho enginu obou titulu (ATS/ETS2). Pavel sam rek, ze uprava enginu by mela vyjit jeste letos ke konci roku. Vychazel z informaci, ktere mel od svych programatoru. Moje spekulace je takova, ze jelikoz nejsou zmeny v hernim enginu dokoncene/doladene a budou soucasti updatu 1.49, tak se SCS rozhodlo vydat DLC West Balkans jeste na updatu 1.48. Zatim se jeste nestalo, aby vysly 2 mapove expanze (Oklahoma/West Balkans) na stejne verzi hry – update 1.48. Jeste se vratim k prestavbam zakladni mapy. Hodne lidi si myslelo, ze Svycarsko bude vydano na updatu 1.48, ale to se bohuzel nestalo. Tady bych mohl napsat, ze blogu na Svycarsko bylo vydano dost – vsechna mesta, tovarna na cokoladu, Alpy, horske silnice a „Hadejte kde jsme“. Prestavba Kalifornie – 3. faze dostala celkove 4 blogy. Prvni blog byl spis takovy informacni, co nas v 3. fazi ceka, atd…. Dalsi dva blogy mely zamereni na mesto Santa Cruz a pohranicni oblast s Nevadou – silnice US395, US6 a CA126. Posledni blog byl zameren na prestavbovy tym. Kdyz vezmu v potaz to hrobove ticho, ktere se tedka vlece u obou projektu pres 3 mesice, tak silne pochybuji, ze se letos prestavby Kalifornie a Svycarska dockame. Svycarsko ma vetsi sanci na vydani, ale i tak to vidim cerne. Spojit vydani prestavby spolu s predelanym enginem mi prijde narocne, protoze by SCS muselo resit opravu nalezenych chyb na mape a zaroven by se musely resit ruzne chyby v enginu. Proto si myslim, ze obou prestaveb se dockame az pristi rok a to v updatu 1.50. Vydani DLC Kansas dostane zelenou az po vydani DLC West Balkans. Muj predpoklad vydani je listopad. Tady se jeste nabizi otazka, zda DLC Kansas bude vydano na updatu 1.48 nebo 1.49. Vse co jsem napsal je pouze moje spekulace. Duvod proc tohle vlastne pisu je ten, ze me v posledni dobe zacina vadit/unavovat soustavne vydavani blogu ohledne novych mapovych expanzi. Jsem rad, ze SCS v tomhle smeru zabralo, ale taky bych si rad precetl nejaky clanek zamereny na prestavbu. Prepracovana Kalifornie se mi libi a dosud jsem ji poradne nenavstivil, protoze si chci pockat az toho obsahu bude vic. 3. faze je pro me takovy milnik 🙂

    1. To as tým enginom vxzerá vcelku reálne. Inak by už asi boli blogy o 1,49.
      Minule som si zajazdil v starej Kalifornii a neprišlo mi to také strašné 🙂 Švajčiarsko a východná Europa v ETS2 vyzerá tak o dve generácie staršie 😀 A tie blogy na expanzie by mi nevadili, len mi posledné týždne prídu také rychlokvasené, nudné. A napríklad z blogov o Kansase ma zatiaľ nezaujal ani jeden.

        1. A ty to dočasný budeš platit?Z něčeho musí žít a tím,že by všichni podle této teorie měli dělat na něčem,co jim nic nevydělá to nedává smysl.Co se týká mě,je mi to fuk,co tam bude.Rozhodl jsem se,že po nějakých sedmi letech a skoro 7 milionech mil v ATS a třech letech ETS2 to ukončím,nebo aspon přeruším na neurčito ☹️😠.Už toho je moc a zkusím něco jinýho 😄😀

          1. Psal sem to trochu v nadsázce. A teda promiň teze o tom, že by dělali na něčem co jim nevydělá má pár trhlin. Za prvé, právě vylepšený engine jim zajistí další roky vydávání expanzí, může natáhnout další nové hráče atd. Druhá trhlina je ta, že podle té logiky by přece neměli dělat ty předělávky protože za ně nedostanou taky zaplaceno že ano? A propos jasně sem psal o dočasném pozastavení, ne zrušení nebo tak něco. Ono lze totiž předpokládat a už se to jednou, nebo dvakrát stalo (přechod na DX11 a změna nasvícení), že právě kvůli větší změně pozdrželi trošku vydání DLC aby ho nevydali a vzápětí ho po vydání vylepšení nemuseli hned uzpůsobovat. Tzn ušetření práce a nezdržování se pak právě tou úpravou. Takže ono by to chtělo nekoukat jen na krok před sebe, ale taky o další dva, tři dál.

          1. Jasně, může to být jen základ, ale zrovna multithreading cpu, lepší využití gpu tam podle mě bude od začátku a na to pak začnou nabalovat spekulované špinění vozů atp. Ale zrovna doskakování zrovna tím multithreadingem a využitím gpu můžeš odstranit poměrně snadno a sice tím, že můžeš nastavit delší vzdálenosti LOD když budeš mít „odemčený“ výkon ke kterému si doteď defacto neměl přístup. A v SCS o tomhle dost dobře vědí a defacto je to i omezuje v ještě lepších mapových DLC. Příkladem mohl být už jen přechod z původní verze DX9 na DX11 (alespoň doufám že si to vybavuju dobře že to bylo z 9 na 11) ukázal co taková změna dokáže. Nejlépe sem to viděl na ProMods mapě kde najednou byla ta mapa na některých místech najednou mnohem plynulejší aniž by na těch místech ProMods reálně něco změnili. Nicméně teda ATS a ETS2 bych opravdu nepovažoval za hru s rychlejším pohybem a zároveň není pravda že to má každá rychlejší hra. Celé je to o optimalizaci. Příklad? Třeba Forza Horizon 5. Graficky je ta hra dál než ATS/ETS2, zároveň je rychlejší, hraju jí ve 4K někde mezi ultra nastavením a tím pod ním a rozhodně mě tam neruší tak viditelné doskakování objektů, změna LOD v mojí blízkosti tolik jako u ATS/ETS2. A určitě nehejtim ATS/ETS2. Mě se graficky líbí jen to doskakování/LOD je prostě rušivé pro mě tak moc, že si ty hry teď tolik neužívám a opravdu čekám na zlepšení toho enginu.

              1. Osobne si myslim, ze prechod na vyuziti vice-jadrovych procesoru bude plusem temer pro vsechny. U slabsich 2 jadrovych procesoru hra momentalne vytezi naplno vykon jednoho jadra. Po uprave enginu by hra mela zacit vyuzivat i druhe jadro, tim se vykon procesoru rozlozi a mely by zustat i nejake rezervy. Dalsim nutnym krokem bude pridani vyhlazovani AntiAliasingu. SCS to ma dosud resene zvysenim meritka. GPU prepocitava obraz vaseho nastaveni napr. 1920×1080 na vyssi meritko a pote ho zase zpetne snizi. Tohle reseni bere vic vykonu na grafice, nez bezne vyhlazovani. Aplikace DX12 muze byt plusove, bude zalezet na optimalizaci hry, ale hracum by to mohlo pridat dalsi cenne framy/snimky navic. Krome toho diky DX12 muzou byt do hry pridany i nove graficke funkce. Predelanim zakladni mapy na soucasnou uroven je dulezitym krokem. Novi hraci si diky tomu budou moct vyzkouset hru ve stejne kvalite, jako jsou dnesni DLC expanze. Kdyz je hra chytne, tak si prikoupi dalsi mapova DLC. Dulezitym prvkem jsou i funkce, ktere hra muze nabidnout.

                1. Řekl bych, že se to čím dál více blíží 🙂 Na SCS blogu je článek o nových minimálních a doporučených požadavcích a asi bude pravda, že update 1.49 přinese něco velkého co ještě není připraveno a proto 1.48.5 😉 Těším se na budoucnost 🙂

  16. Hoši právě jsem si dal v ets zakázku z Polska přes Rusko a do Litvy. A při vstupu do Kaliningradské části na hranicích v té nejvíce na západě se mi stalo, že jsem dostal pokutu něco přes 40 tis za neoprávněný průjezd hranicemi. Jel jsem úplně normálně jako vždycky, dokonce to chtělo abych jsem jel skenovat. A na konci hranicích jsem dostal tohle. Nikdy v životě jsem tohle neviděl. Ušlo mi něco? Byla nějaká novinka v update? A co to vůbec znamená?

  17. https://www.youtube.com/watch?v=h9z8oEGVE_s&pp=ygUWYWxhc2thbiByb2FkIHRydWNrZXJzIA%3D%3D Tak tomu se říká realistický truck sim ještě jsem zvědavý i na truck world austrália to až vyjde tak myslím že nějakou dobu hry od scs nezapnu to je úplně jiný truck game level, nic proti scs ale poslední dobou jen přidávají placená DLC mapová, upravují furt to co už ve hře je a když dají nějakou funkci je to drobnost co ani hráč nevyužije. Scs sice umí ne že ne ale zapomínají na základy hry ty už začínají být dosti ztrouchnivělé a stereotypní 🙂

    1. Sice je to zatím v betě i když už mají jen měsíc ale má to zatím fakt hodně bugů. Jasný jsou tam jiné prvky, které od SCS nemají. Ale když už mluvíš o realističnosti, tak například je tam noc docela světlá na to že je to Aljaška, nejsou tam licencované trucky a podle mě kvalita trucků a návěsů od SCS je někde jinde. Další věc, nevím ale ta mapa se může zdát že je docela velká, ale místy mi přijde nudná a taková stereotypní jako to je v základních mapách od SCS. A ještě AI jak občas nadáváme na ets nebo ats tak tam je to úplně příšerný. Jo je to zatím beta, ale je to tam fakt strašný s nimi.
      Neříkám, že to není zajímavá hra a fandím jim aby se chytly, ale jsou tam nedokonalosti a podle mě je to hra, která tě zabaví na chvíli. Ono to taky bude malé studio a SCS má několik let náskok.

      1. Jako opravdu mě nic nenapadá jako důvod kterej by byl logickej. Jasně, možná změna prostředí, ale to by mi spíš dávala smysl Lousiana (změna prostředí, velká a známá města, místa a hlavně směr Florida a dokončení I-10). Pochopil bych i Missouri kvůli Route 66 a následně Illinois v kombinaci s velkýma městama St.Louis a Chicagem (hlavně tím). Nebo prostě pokračovat v už zajetém systému odspoda nahoru.

        1. Pamatuji, ze pred x lety se dost mluvilo o propojeni Pacifiku s Atlantikem. Jenze tenkrat dost hracu protestovalo, ze mapa ATS bude mit tvar hokejky (pismene L). Nezapomente, ze momentalne dva tymy pracuji na Nebrasce a Kansasu. Po vydani Kansasu muze jit Patrik se svym tymem bud do Jizni Dakoty nebo do Louisiany. Mozna je to takhle lepsi, nez se tlacit v jedny rade. Takhle se aspon pripravi puda pro dalsi staty v dalsi rade.

                1. To síce áno, obchádza Arkansas, ale ja hovorím o spojení s Texasom a tam idú hlavné trasy cez Arkansas, aspoň podľa google map. A Texas je dôležitá mapa 🙂

              1. No asi tak jak píše Johnyprosnb a hlavně o Route 66 píšu kousek výše kde vcelku jasně píšu že bych pochopil místo Arkansasu právě Missouri a následně Illionois aby byla dokončená „trasa“ Route 66 která stejně v dnešní době už neexistuje (jen její části a další části byly zahrnuty a modernizovány do novějších dálnic co ji nahradily). Jinak teda Kansas R66 defacto jen lízla 🙂

Zveřejnit odpověď