Odpovědi na nejčastější dotazy ohledně SCS Software (2017)

V průběhu minulého týdne se na Redditu TruckSim uskutečnila akce AMA (Ask Me Anything – zeptej se mě na cokoliv), kde 2 vývojáři z SCS Software odpovídali na veškeré otázky, které hráči pokládali. Ve většině případů jsme se sice dočkali jen neutrálních odpovědí, přesto jsme se dozvěděli mnoho zajímavých informací.

Proto jsme pro vás celou diskuzi zpracovali a následně vybrali a přeložili ty nejzajímavější otázky s odpověďmi. Odpovědi byly pro lepší porozumění redakčně upraveny, zejména byly oprostěny o ironické poznámky, jejich význam však zůstává stejný. Každá konverzace je shrnuta v tučně označeném nadpisu, následuje otázka uživatele a kurzívou je označena odpověď vývojářů. Pokud si zároveň chcete danou konverzaci přečíst v původním anglickém znění, klikněte na její nadpis.

Novinka 1

Nové tahače pro ATS, licencování

Nějaké plány na přidání nových tahačů do ATS? Proč v SCS prostě nepřidají smyšlené značky jako to udělali v ETS2?

Víte, některé firmy si svá loga velmi chrání, a protože jsou naše hry natolik známé (mnoho hráčů), tak pokud bychom dali smyšlené značky do hry, které vypadají přesně jako skutečné tahače, tak jsem si jistý, že bychom byli ve velkém množství žalováni.
Majitelé SCS to zároveň chtějí sjednat správně a podle pravidel, což je podle mě dobré rozhodnutí. Rozhodně v dlouhodobém měřítku, pro dobré vztahy s výrobci. Jednou se tyto vztahy naruší, a pak už nemůžete čekat, že s vámi bude někdo spolupracovat.
Co se týče tahačů pro ATS, jsem si jistý, že se někam posouváme. Sice nic v nejbližší době, ale jdeme správným směrem.

Jak je na tom Volvo? Vzpomínám si, že jste na blogu ukázali VNL už v roce 2014, musí to být frustrující doposud nemít licenci.

Volvo momentálně stojí na licencích.

Myslel jsem si to. Jsem opravdu překvapen, že jste doposud nezískali více značek. Člověk by si myslel, že dostat na palubu kamionového giganta jako Paccar by všem ostatním ukázalo, jak vážné SCS je, a že by to věci urychlilo.

Licencování je obecně problém s tím, jak se dostat do kontaktu se správnými lidmy uvnitř firmy, nejhorší scénář je uvíznutí v limbu emailové služby. A jakmile se dostanete ke správné osobě, musíte se potýkat s právními problémy, které se mohou natáhnout na roky jednání s právníky. Není to zrovna nejhezčí věc na světě. Ale je to součástí problému, všechno zabere hodně času a nedostane se nám žádného významného pokroku a nemůžeme s tím nic dělat.


Nové tahače pro ATS #2

Co se stalo s dalšími značkami pro ATS? Už uběhl více než rok a stále jsou ve hře pouze 2 oficiální značky, zatímco do ETS2 bylo po prvním roce přidáno hned několik značek.

Licencování a zeměpis. USA je docela vzdálené od střední Evropy, a proto američtí výrobci moc neuznávají cokoliv, co se týče hraní her ve středu Evropy.
Takže je to převážně problém s tím, jak se dostat do kontaktu se správnými lidmi.


Mapová rozšíření ATS

Jakožto někdo, kdo opustil ETS2 kvůli ATS, stále netrpělivě čekám na další rozšíření pro tuto hru. Takže kolik nám toho můžete říct o postupu dalšího rozšíření? Nebo dokonce už vývoj začal?

No, už před nějakou dobou začal. Pracuje se také na některých věcech, které jsou s tím spojeny, není to jenom o rozšíření mapy. Ale ano, vývoj začal a zatím probíhá na čas. Neřeknu vám časový rámec, protože jsem v tomto vázán mlčenlivostí, ale nebude to trvat roky, upřímně, nemělo by to trvat ani rok.
Avšak před Novým Mexikem bychom měli vydat ještě jedno DLC, které se vám určitě bude líbit. Právě abyste se tím čekáním příliš nenudili 😀

V případě ETS2 jste řekli, že nebudete dělat žádné rozšíření, které by vyžadovalo další rozšíření, abyste se do něj dostali (např. cesta do Španělska by vyžadovala vlastnit rozšíření Francie). Jak to bude fungovat v ATS? Zvlášť když jste začali v rohu mapy.

To říct nemůžu, jsem vázán mlčenlivostí.
Ale řešení máme a osobně ho považuji za promyšlené. Myslím, že se vám bude líbit.


Mapová rozšíření ATS #2, produktivita

ETS2 se rozprostírá na většině Evropy s výjimkou několika málo států. Moje otázka zní, je cílem pro ATS zahrnout celou oblast od Pacifiku až k pobřeží Atlantiku, a pokud ano, jaký je zhruba časový plán?

Snažíme se zrychlit tvorbu nových států, ale stále to trvá dlouho.
Lehce mimo téma, ale souvisí to s tím: když jsem nastoupil v říjnu roku 2013, tak jsme měli kolem 30 zaměstnanců, teď jich máme kolem 90. Prošli jsme si obvyklými problémy při růstu, ale zvykáme si na větší týmy, což hodně pomáhá pro vytváření obsahu s vyšší kvalitou (a obvykle rychleji).


Vydání rozšíření Nového Mexika

Kdy zhruba vyjde Nové Mexiko?

Jakmile bude hotové.


Další kontinenty

O jakých dalších zemích se v SCS uvažovalo pro vytvoření kamionového simulátoru?

O všech možných, Austrálie a Asie by byly pěkné, Afrika určitým způsobem taky, ale určitě se tam nedostaneme v dohledné době s našimi projekty ATS a ETS2. Nejdříve musíme dokončit tyto dva, než přejdeme na další.


Nové funkce do her

Nějaký komentář k dlouho žádaným funkcím? (např. vlastnictví návěsů, multi-návěsy, multi-vykládky, zakázky bez návěsu atd.)

Na některých z nich se pracuje. Nemůžeme říct nic jiného, dokonce ani kdy by to mělo vyjít, bylo by ukvapené něco slíbit a pak to nesplnit.


Nové funkce do her #2

Nějaké plány na rozšíření „herních“ aspektů ATS/ETS2 namísto „simulačních“ aspektů? Konkrétně když už máte všechny dovednosti a garáže, tak není moc co dělat, možná jezdit dokola a získat 100% pokrytí, což je zdlouhavé.

Řidič kamionu se tak někdy může cítit.
Ale ano, máme plány s tím něco udělat.


Grafické rozhraní, nový engine

Plánujete vylepšit engine? Vylepšením nemám na mysli jeho vyměnění za jiný. Mám na mysli vylepšení vykreslování 3D grafiky. Upgrade na Vulkan by byl skvělý, protože hra trpí nízkou snímkovou frekvencí (FPS).

DirectX bohužel nevyřeší většinu problémů, přechod z jedné verze na druhou je složitý, protože postup vývoje, který jsme nastavili, po celé ty roky určitým způsobem funguje, což znamená, že některé věci, které jsou optimalizovány, mohou být během přechodu ztraceny.
Výměna enginu by nejspíš nepomohla snímkové frekvenci vůbec. Je to jen jiný způsob, jakým se program spouští, a opravdu ne nic, co by program měnilo. Ve skutečnosti to může hru dokonce zpomalit, když bychom ji na novém enginu optimalizovali. Ale jsou zde lidé, kteří na tom pracují.
Nízká snímkovací frekvence je většinou kvůli vysokému rozlišení v zrcátkách, které nutí hru vykreslit každou scénu několikrát. Je to momentálně největší zabiják snímkovací frekvence ve hře.
Vulkan se zdá být vhodnější než DX12. Neexistuje žádný faktický důkaz, ale myslím, že Vulkan je preferovaný cíl (ale nejsem si jistý).

Myslím, že engine je dobrý. Jediným problémem je vykreslovací rozhraní. Jednoduché optimalizace nejsou dostatečné, protože snímkovací frekvence je stále problém i na výkonných sestavách. Doufám, že se Vulkan do enginu jednou dostane.

Jsem si jistý, že v to doufáme také 🙂 DX9 je skvělé pro slabší grafické karty, na výkonných sestavách ovšem občas dělá více škody, než užitku.


Grafické rozhraní #2

Mám jednu otázku ohledně antialiasingu, stále se nějakým způsobem zobrazují zubaté čáry a těžko se jich zbavuje. Zvláště když neholdujete počítačům a softwaru. Používám Nvidia Inspector, ale stále to není perfektní. Dívali jste se na to, případně máte plány to vylepšit?

Tohle souvisí s otázkou renderování – na něčem pracujeme, ale momentálně nemáme nic, co bychom mohli oznámit.
Řeknu jen, že Vulkan je cool.


Počasí

Plánujete přidat nějaké nové efekty počasí? Jako jsou silné větry, které tlačí proti tahači a návěsu, krupobití, písečné bouře nebo sníh, jakmile se dostanete více na sever?

To by bylo skvělé, ale momentálně nemožné kvůli technickým omezením fyzikálního enginu. Doufáme, že ho v budoucnu přepracujeme, což je ovšem obrovské množství práce, takže to bude trvat dlouho.


Autobusy

Co se stalo se všemi těmi autobusovými zastávkami, které se objevují ve hře? Budou pro něco použity?

Nastalo spoustu komplikací.
Ale doufáme, že je budeme moci použít. Bylo by nesmyslné je přidávat, když bychom je nepoužili, že? Nevím ale kdy, a zdali vůbec. Ale snažíme se s tím něco dělat.


Autobusy #2

Máte stále v plánu přidat DLC s dálkovými autobusy pro ETS2? Pokud ano, stále se na tom aktivně pracuje? Pokud ne, uvažujete do budoucna znovu se k tomuto projektu vrátit (případně vytvořit novou hru)?

Opravdu bychom měli znovu napsat článek o licencování, plánech a kdoví co ještě. Lidé se budou vždycky ptát na ty samé otázky 😛
Pro tentokrát řeknu jen, že ten projekt není mrtvý.


Nadměrné náklady

Co se stalo s převážením nadměrných nákladů, na které jste nás lákali kolem Vánoc?

Zůstaňte naladěni.


Novinka 2

Vyměnitelné nástavby

Myslím, že před více než dvěma lety na blogu vyšel článek, který představoval koncept nákladních vozů a přívěsů s vyměnitelnou nástavbou. Zavrhl se tento nápad, nebo se na něm stále ještě pracuje?

Momentálně bohužel nemáme nic, co bychom mohli ohledně nákladních vozů oznámit.


Nákladní vozy a tandemy

Nějaká naděje na nákladní vozy nebo tandemy?

Musíme si nechat nějaká tajemství! Nicméně věci vypadají dobře pro alespoň jednu z těchto věcí.


Staré tahače

Nějaké plány na vytvoření DLC se starými modely tahačů?

Velmi žádaná věc. Chápu to, také bych je chtěl.
Je tu ale velké ale. Výrobci neradi propagují modely, které se v současné době nevyrábí, takže dostat pro ně licence je nechutně náročné, protože chtějí, aby se ve hře propagovaly jejich nejnovější modely. Těžko se nám ke starým tahačům dostává, ne že bychom se nesnažili, jen se výrobcům tento nápad opravdu nelíbí.
Je to škoda, ale neříkám, že se to nestane, jen je velmi náročné, aby se to stalo v tuto chvíli.

Vždycky jsem to od výrobců považoval za divný postoj k věci. Povědomí o značce je tak důležité, bez ohledu na aktuální modely. Stačí se podívat na všechny ty automobilové hry, které mají tunu starých modelů k dispozici, protože výrobci pochopili, že lidé mají jejich starší modely opravdu rádi, což pomáhá budovat náklonnost k novějším modelům.
Ale myslím, že lidé zajišťující PR v kamionové dopravě nejsou tak zvyklí na jednání s vývojáři her jako jsou zvyklí výrobci automobilů.

Poslední věta to vysvětlila kompletně. Toto výrobní odvětví není zvyklé na pozornost herního průmyslu a nepovažuje to za výnosný marketingový cíl. Myslím, že to pomalu ale jistě měníme (jako příklad Scania a PACCAR). Všechny změny potřebují čas, tyhle ho bohužel potřebují hodně.


Mechanické závady

Nějaké plány na propracovanější mechanické závady? Rád bych viděl realističtější systém poškození. Např.: selhání jednotlivých převodů, díry v pneumatikách tahače anebo návěsu, selhání turba, únik chladicí kapaliny atd. Závady jsou součástí kamionového života a cítím, že to musí být ve hře stejné. Tahače nezůstávají vždy ve 100% stavu ani když do ničeho nenarazíte.

Výrobci tahačů obecně nejsou spokojeni s viditelným poškozením tahačů.

To mě nenapadlo. Dobrá poznámka, hádám, že ten systém poškození, který máme, je aspoň něco a výrobci tahačů k němu jednoduše nemohli mít negativní připomínky.

Jak bylo řečeno, vizuální poškození určitě není cesta, ale myslíme si, že model poškození by potřeboval trochu lásky. Možná, že v budoucnu bychom mohli uvažovat o jeho přepracování, aby to bylo o něco interaktivnější.


Staré dobré funkce

Proč bylo tolik dobrých funkcí z 18WoS odstraněno, zejména možnost vidět své tahače brázdit ulicemi a posílání svých řidičů na vybrané cesty. Systém vylepšování a vlastniství zakázek/návěsů bylo nesmírně osvobozující.

Na některých starých dobrých funkcích pracujeme. Věci ovšem děláme kompletně od začátku a musíme si být jisti, že pasují do našeho ekonomického modelu a zbytku hry.


Zaměstnanci na cestách

Už jste někdy zvažovali přidání funkce, kde můžete vidět své kamiony jezdit po ulicích, když zaměstnanci právě vezou zakázku?

Není to tak jednoduché, jak to vypadá. Doprava je nyní náhodně generována a nesledujeme, kde se řidiči právě nachází, pouze spočítáme jejich příjezd, a pak dáme hráči vědět (a přidáme peníze). Tohle by vyžadovalo sledovat všechny najaté řidiče, vypočítat jejich trasu, hlídat nehody, náhodné události atd. Bylo by to pěkné, ale opravdu si nemyslím, že by to stálo za to, jsou zde důležitější věci, o které se musíme postarat. Ale pravda, nejsem ten, kdo by se zabýval AI.


Hard Truck: 18 Wheels of Steel na Steamu

Prosím dejte Hard Truck: 18 Wheels of Steel na Steam. Přestože nemám rád americké tahače, 18 WoS má v mém srdci své místo, protože jde o první truck simulátor, který jsem hrál.

Rádi bychom, ale nemáme práva na distribuci série 18 WoS.

Počkat, cože? Stále je vlastní ValuSoft? Myslel jsem, že ValuSoft před nějakou dobou zkrachoval.

Je to dost komplikované. Více říct nemůžu.


Bude ETS 3?

Kdy, pokud vůbec, se dostanete bodu, kdy jste s ETS2 udělali v podstatě vše, co je jen možné, a rozhodnete se začít pracovat na ETS3?

To záleží na spoustě věcech. Evropa je opravdu rozsáhlá a stále nám chybí její velké části a hru můžeme vylepšovat stále dokola a dokola. Takže upřímně nemám tušení.

Novinka 3

Tak to by bylo pro dnešní nálož informací vše. Neváhejte se s námi v komentářích podělit o vaše postřehy, názory či připomínky. A pokud jste v původní konverzaci našli otázku, která by stála za přeložení, tak nám dejte vědět a třeba ji do článku přidáme.

14 komentářů

  1. Tak pro ty co nesleduji deni okolo ETS2 a ATS, tak byl tento clanek urcite hodne uzitecny. Ale my ostatni, co sledujeme forum a novinky kazdy den, tak nam rozhovor nic noveho neprinesl. I kdyz, urcite kazdy si tam jeste neco najde, co chtel vedet. Treba ja, az ted jsem se dozvedel, ze se opravdu pracuje na pridani autobusu do hry, vim, ze se o tom neco suskalo, ale az ted to konecne slysim od vyvojaru.
    Ohledne ETS3, si myslim, ze je to uplna blbost vytvaret novy dil, kdyz se da krasne pracovat na ETS2. Radeji bych privital nove staty, i kdyz to nebude hned, ale postupem casu, nez to nechat lezet ladem a cekam na ETS3.
    Vzdyt si vyvojari pro nas stale neco noveho pripravuji, ted napr. nadrozmery…………
    Ja jsem s ETS2 zatim velice spokojeny, me staci si zahrat tak hodku denne a jsem spokojen. ATS, to jsem uz dlouho nezapnul, to budu muset napravit.

    1. To o ETS 3 je pravda. Predsa je to 5 rokov vylepšovania z German truck simulatoru na niečo omnoho lepšie. Už len zmeniť tie MANy a konečne nebudú trucky len recyklované. Predposledným krokom bolo podľa mňa zlepšenie DAFu XF 105. Viem,keďže túto hru hrám od vydania. Ľudia väčšinou chcú nové a lepšie .Pri tom si nevedia predstaviť, koľko by bolo práce s konvertovaním máp, objektov, a hlavne opätovné žiadanie o licencie. To by sme sa asi ani nedočkali, keď im toľko trvá získať licencie na ETS 2 😀
      PS: Poslednou vetou som nechcel zhatit prácu SCS ale lenivosť výrobcov… Ale jednému nerozumiem. Prečo robia výrobci s tými značkami také drahoty. Veď predsa SCS nezakladá autorizovanú fabriku na výrobu truckov 😀

  2. Autobusy – Nastalo spoustu komplikací. — Tak tohle jsem nechtěl slyšet 🙁 🙁

    A ta poslední otázka mě dostala. Tvl my ještě nemám ani porádně dodělané ETS 2 a lidi už chtěj ETS 3 😀 😀 😀 Bože 😀 To já bych místo ETS 3 bral spíš něco se stavebníma strojema, je sice pár takových simulátorů, ale kvalitnou nic moc. V rukou SCS by se to třeba mohlo povést, ikdyž už teď mají plné práce s licencema na trucky, ještě aby museli řešit značky alá Caterpillar, Liebherr, Komatsu, JCB či Bobcat 😀

    1. Na druhou stranu, tyhle značky už mají nějaké zkušenosti co se týče herního světa, tak ti by snad takový problém nedělali 🙂 Pak už jen to papírování..

      Stejně..než se vůbec dočkáme nějakého nového státu v ETS2, nebo ATS..to je sakra dlouhá doba. Na to, jak dlouho čekáme a ve výsledku platíme takový ranec za pouhopouhý jeden stát, či obyčejné nátěry s postavičkou do kabiny a pak zase něco až za rok.. to se mi v jedné chvíli protiví a zároveň zamrzí.

      Za tohle mě asi plno lidí ukamenuje, že dělají co můžou a že mám jen plnou pusu chytrých mouder atd., ale upřímně si všichni přiznejme, že má slova o pár řádků výš mají něco do sebe, a přeci jen – jde to udělat rychleji a se stejnou kvalitou. Jsem zvědavá na kompletní, aspoň tedy tu jižní Ameriku, ale obávám se, že to už tady nebudu .. 🙂

        1. O ničem takovém jsem vůbec nepsala 🙂 Věděla jsem, že se někdo do mě pustí, že mou kritiku prostě někdo neskousne. Ale uvědom si, že teď srovnáváš hrušky s jablky.. Ti lidi to dělají už několik let, vytvořili spoustu práce, o tom vůbec žádná. Ale jen jsem podotkla, že by to šlo udělat rychleji. Když si rozdělají triliardu projektů a na každém se udělá kousek za nějakou dobu, pak to hold trvá a to třeba mě celkem štve, protože čekat několik let na pár států, ba dokonce jen na jeden..

          Chápu, že si dávají čím víc záležet, velkým příkladem je Francie, která je pro mě skvostem co se týče Evropy. Nicméně plno modelů mají vytvořeno a většinu z nich už jen kopírují (nebo doupravují podle okolí), takže taková pakárna už taky není.

          Suma sumárum, jen jsem vyjádřila svůj názor – že jen čekáme, čekáme a čekáme. Taky bych SCS bránila zuby nehty, ale už mi nepřijde, že se snaží co nejvíce vyhovět svým zákazníkům, jako tomu bylo dříve.

      1. Nič v zlom Neythi ale je vidieť, že ženské (samozrejme nie všetky) nemajú páru o technických zaležitostiach a IT vývoja. Ak chceš kvalitu typu Coast to Coast mapu pre ATS, čo je len zobranie už vyvinutých modelov a bez nejakých podrobností roztrusené po celej USA tak toto nie. Ak by takto robilo SCS, klesla by cena tejto hry v mojích očiach na odpadné hry. Práve atmosféra, pekné modely, krásna podrobná krajina robí z hry ATS a ETS2 tým, čím sú. A určite sa SCS trochu hanbí za tú starú základnú časť v ETS2, ale nejak to všetko začať muselo. A výsledok evolúcie je prekrásna Škandinávia a nuveriteľné príťažlivé Francúzsko.

    1. Neviem, ja by som napríklad privítal niektoré staršie modely, ktoré by boli dostupné len v bazáre. Bazár bol už v 18 WoS ALH. Ale keď sa pozeráš na hlavné ťahy, tak tam jazdí až veľmi veľa starých cca 10-20 ročných kamiónov. A to s propagovaním modelov, pochybujem, že si niekto na základe hry bude kupovať truck 😀

Napsat komentář