Video, o kterém je tato novinka, je sice krapet vousatější (vyšlo třetího ledna), ale lepší informovat pozdě, než vůbec. Jde o pár záběrů vesměs statickou kamerou na krajinu a především silnice. Video celkem pěkně ilustruje dopravu v pohybu, pohyb vegetace ve větru, nasvícení scény, a vůbec scenérii jako takovou. Ve videu by také měl být k vidění efekt Depth of Field, ale nějak jsem si jej nevšiml (což ovšem neznamená, že tam není).
Grafika na mě působí velice dobře, nasvícení je decentní, i když místy trochu přepálené, ale to je dnes v módě. Krajina působí realisticky, modely jsou věrné realitě. Ostatně, co vám budu povídat, podívejte se sami.
Bohužel ale nemůžu jen chválit. Je několik věcí, které se mě ve videu velice nelíbí a kazí jinak velmi dobrý dojem. Jde o věci týkající se fyziky, AI dopravy a pohybu vegetace.
To, že se strom ve větru ohýbá pomalu až u kořenů, to bych odpustil, ale co (alespoň mě) bije do očí, je synchronizovaný pochyb všeho ve scéně. Abych to objasnil technicky méně zdatným – všechno (v rámci jednoho typu vegetace) se hýbe ve stejnou dobu, stejným směrem a o stejnou amplitudu. Působí to nerealisticky, a když se na to zaměříte, tak dokonce rušivě.
Stran fyziky mě zaujalo, že vozidla sedí na silnici jako přibité, a ani při poměrně rychlém průjezdu prudkou zatáčkou se nenakloní. A to ani tahač bez návěsu, který má těžiště relativně vysoko (ano, motor je nízko, ale ta kabina také něco váží).
A poslední věc se týká AI. Všechna vozidla se pohybují naprosto přesně podle vymezených linií, drží si konstantní rychlost a odstupy. Působí to nepřirozeně strojově. Nejvíce to je vidět když vozidla projíždějí křižovatku (ve videu čas 0:45). Pokud toto zůstane ve hře, tak to nezanedbatelně ovlivní dojem z jízdy.
Jsem si jistý, že vše jmenované by šlo opravit, ale také je mi jasné, že oprava by si vyžádala zvýšené nároky na početní výkon PC. Ale jednou se autoři rozhodli udělat hru, která nebude mít úplně nejlidovější HW nároky, tak si myslím, že by to neměl být takový problém.