Vychází první veřejná verze SCS Blender Tools

Už je to více než rok, co jsme naposledy slyšeli o SCS Blender Tools, avšak věci se konečně hnuly správným směrem a do rukou se nám dostává první veřejná verze. K podpoře všech typů 3D modelů sice bude ještě potřeba hodně práce, ale spoustu funkcí už si můžeme vyzkoušet.

Novinka 1

Aktuální verze SCS Blender Tools umožňuje moderům pohodlně vytvářet a exportovat veškeré výtvory statické geometrie stejným způsobem jako je tvoří vývojáři. Aby se mohli modeři rychle zorientovat, obsahuje plugin také několik příkladných modelů, na které se nyní podrobněji podíváme.


Novinka 2

Detailní model budovy

Detailní modely budov jsou umístěny v blízkosti hráče, a proto jsou textura, rozlišení mřížky a úroveň detailů docela velké. Jakmile ji importujete, uvidíte, že je použito o něco více materiálů než u jednodušších modelů zobrazovaných dál od hráče.


Novinka 3

Vzdálené budovy

Vzdálené budovy se zobrazují dál od hráče. Mřížka je podstatně jednodušší a textura menší. Protože jsou umisťovány daleko od hráče, nízké rozlišení není nikdy vidět. Jak si můžete všimnout, využívá se značné optimalizace – několik budov je sloučeno do jedné mřížky s užitím stejného materiálu a textury, což umožňuje grafickým kartám daleko rychlejší načítání.


Novinka 4

Model tuningových částí

V tomto příkladu je představen tuningový prvek, konkrétně čelní chránič pro Scanii. Vývojáři záměrně použili o něco komplexnější tuningovou část, aby znázornili použití materiálů a průhledného alfa kanálu na pletivu chrániče. Prakticky všechny tuningové části (střešní nosníky, spodní lišty, boční obložení, …) byly vytvořeny tímto způsobem.


Novinka 5 Novinka 6

Kola pro tahače

A poslední dva příklady představují o něco specializovanější geometrii – kola pro tahače. Využívají vlastní sadu materiálů a komplexní mřížku. Vývojáři mají také v plánu oddělit kola od disků pro vytvoření separátních vylepšitelných částí tahače.


Jak začít s SCS Blender Tools?

GitHub Wiki

Wiki je pravděpodobně nejdůležitějším místem dedikovaným pro SCS Blender Tools. Najdete zde veškeré úvodní procedury a odkazy ke stažení. Zároveň je tam umístěn kompletní zdrojový kód.


Fórum

Na oficiálním SCS fóru naleznete také vlákno vytvořené přímo pro SCS Blender Tools. Pokud se chcete na něco zeptat či nahlásit chybu nebo naopak šířit své nápady, tohle je přesně místo pro vás. Vývojáři se budou snažit fórum monitorovat a odpovídat na dotazy, ale nebudou moci vyhovět úplně všem.


Oficiální web ETS 2, modovací stránka

Pokud jste zapomněli odkazy výše, v této sekci vždycky najdete vše potřebné. Zároveň zde najdete veškeré další programy, utility a návody pro modování.

Zveřejnit odpověď