Zvětšení měřítka mapy v American Truck Simulator

Vývojáři z SCS Software dnes přišli s velkým oznámením ohledně zvětšení měřítka mapy v American Truck Simulator. Než si ale rozebereme, co vše se tím změní, je důležité si objasnit, co k tomuto rozhodnutí vedlo. Když vývojáři začínali s přípravou mapy American Truck Simulator, pouze několik měsíců po vydání Euro Truck Simulator 2, pracovalo v SCS Software zhruba 20 lidí. Po celou dobu aktivně podporovali a rozšiřovali ETS2, takže ATS se tehdy věnovala jenom hrstka vývojářů. Tito vývojáři doufali, že se jednoho dne jejich řady rozšíří na alespoň 8 lidí, zatímco čelili obrovské výzvě ve snaze vytvořit část Severní Ameriky v rozumném měřítku za rozumnou dobu.

Novinka 1
Nový Golden Gate Bridge. Poznáváte rozdíl?

Naštěstí vydání American Truck Simulator bylo velmi úspěšné a v SCS Software jsou nyní přesvědčeni, že výtěžek z prodejů pokryje náklady ještě většího týmu vývojářů, než původně doufali. Počet zaměstnanců se od té doby zvětšil více než dvojnásobně a stále jsou přijímáni další tvůrci map a 3D objektů. Vzhledem k těmto úspěchům a zpětné vazbě ze stran fanoušků se vývojáři dostali na rozcestí. Buďto zůstane vše při starém a budou pokračovat ve vývoji map tak, jak jsou, nebo můžou udělat krok zpět a změnit potřebné, než bude pozdě. Bylo nutné se rozhodnout rychle, protože s větší mapou je samozřejmě menší pravděpodobnost, že se pro změnu takového rozsahu rozhodnou.

Novinka 1
Nový tunel na U.S. Route 101

Nejčastější stížnosti hráčů American Truck Simulator se týkaly právě měřítka mapy a po několika měsících jednání při dokončování rozšíření Arizony se vývojáři konečně rozhodli pro zvětšení měřítka mapy. Tato budoucí bezplatná aktualizace bude mít pro hráče mnoho výhod:

  • Zvětšení měřítka mapy z 1:35 na 1:20, což znamená o 75 % delší silnice mimo města.
  • Přepracování stávajícího systému silnic, křižovatek a umístění měst.
  • Zaměření se na lepší pocit z velkých vzdáleností, více místa pro rozsáhlé vyhlídky.
  • Upravení časového měřítka – pomalejší denní/noční cyklus a delší intervaly mezi potřebami spát a tankovat.
  • Přepracování problematických křižovatek – už žádné malé křižovatky na dálnicích.
  • Přizpůsobení systému zkušenostních bodů, aby byl podobnější tomu v ETS2.
  • Více místa pro hustě obydlené oblasti v budoucích mapových rozšířeních.
Novinka 1
Porovnání velikosti Kalifornie, Nevady a Arizony před a po změně měřítka.

Nové měřítko mapy je ekvivalentní tomu v ETS2, takže plynutí času bude v obou hrách také stejné. Zároveň to umožní vývojářům přepracovat a vylepšit některé oblasti, které musely být původně zmenšeny. Dostaneme tak přepracované současné státy v ATS a více prostoru pro ty budoucí. Kromě toho se v této expanzi dočkáme nových silničních úseků, které budou vytvořeny s aktualizovanými nástroji pro tvorbu map.

Jediná věc, kterou vývojáři potřebují od nás, je pochopitelně trpělivost. Přeškálování celé mapy bude trvat několik měsíců, čímž se pozdrží i vydání budoucích DLC, nicméně vývojáři doufají, že se jejich řady rychle rozšíří a budou tak moci souběžně pracovat na rozšíření mapy severním i východním směrem.

Novinka 1
Mapa zobrazující nové silnice (žluté), které budou přidány v průběhu přeškálování mapy.

Vývojáři jsou za tuto změnu velmi rádi a doufají, že se bude líbit také hráčům. Získáme zdarma nový obsah, který bude zároveň lépe propojitelný s ETS2, lepší modovací nástroje a prostor pro zobrazení majestátní severoamerické krajiny ve hře. Podle slov vývojářů se jedná o krok pro udržení hry a její komunity po dobu dvou, tří nebo klidně pěti let.

Novinka 1 Novinka 2
Novinka 1 Novinka 2
Porovnání křižovatky spojující silnice U.S. Route 101 a State Route 58 před zvětšením (vlevo) a po zvětšení měřítka (vpravo).

18 comments

          1. Něco málo z diskuze na blogu:
            SCSSoft Piotrek Moderator • 3 days ago

            Regarding the questions about truck licensing and Peterbilt 389;

            Peterbilt 389 is still under construction. Please note that we need to prepare three separated models (each with multiple versions of cabins): low/mid poly AI traffic truck, high poly trucks, which the trucker will be driving, and the high poly interiors for the in-cabin camera, for each cabin variant.

            Truck licensing progress – We are negotiating with multiple partners, The licencing process is the long run one, ant it is extremely appreciating diplomacy, secrecy and responsibility.
            Further trucks will be announced/ confirmed only under the circumstances agreeded with the particular manufacturer. Thank you for your patience and understanding!

            1. Tak oni už avizovali,že to s těma licencema nebude jednoduchý.Pro ETS2 to bylo „jednodušší“,holt Amerika je v tomhle ohledu trochu jinde.Ale zajímalo by mě,jestli dají SCS do hry i ty starý tahače,ty „trambusový“.Sic to vypadá jako když předek vezmou pilou ale zase by to třeba bylo i oživení hry.Ale na druhou stranu,viděl jsem hodně videí na youtube z cest po USA a nikde jsem tento typ neviděl.Myslím tím běžný provoz,na těch jejich truckshow to je něco jinýho.

  1. Super nápad, jen doufám že to nebude trvat víc jak rok, protože už takhle jeden stát trvá 1 rok, když k tomu připočtu ještě další státy tak celá Amerika bude hotová tak 42 let a tak dlouho bych nechtěl čekat, a to ani nechci vědět kolik to bude všechno stát peněz, odhaduji tak 10710 kč za všechny státy + jiné DLC to bude tak 15 000kč.

  2. Díky „morrelo“ za překlad.Sice jsem si to přelouskal,jak už jsem uvedl,ale přeci jen správný překlad dělá své.Jak jsme to lehce rozebírali v pokecu,nečekal jsem,že se do toho vůbec pustí.Když koukám na to přepracování tak je to fakt paráda.A jak je v článku uvedeno,lepší hned než později,protože později už by to asi byl problém. A co se týká toho,že se musíme obrnit trpělivostí a že se vydání DLC pozdrží.No a co.Tak si počkáme.Myslím,že to bude stát za to.Stačí občas aby vydali něco menšího placenýho aby měli peníz a basta.

      1. No je to odhad.Ale podle mě to může být delší.A navíc si myslím,že se komunita lidí bude rozrůstat s tím,co nám bude SCS servírovat.Zatím jsou jen tři státy,ted po předělání se to zvětší a pokud budou makat současně na dalších státech,přidají další značky je tu šance na větší oblibu ATS mezi lidmi.Zatím si musíme vystačit s tím,co tam je,ale mě to nevadí

          1. Tak o tom sekání ve městě bych mohl vyprávět příbehy.Z toho důvodu se vyhýbám velkým městům.Vegas,Angeles a Frisco jsou pro mě zapovězená země.Hlavně ve Vegas,tam už v singlu nevlezu.Už jsemv tam měl několikrát velký patálie s „íáčkama“.Díky tomu,že mám hustší provoz tak to je ještě bomba.Ano mohl bych zrušit hustotu,ale to není ono.Musím ještě tak měsíc dva vydržet,pc půjde na vylepšení a potom se uvidí

Zveřejnit odpověď