Vychází finální verze aktualizace 1.5 pro American Truck Simulator se zvětšenou mapou

Po dlouhém veřejném testování konečně vychází finální verze aktualizace 1.5 pro American Truck Simulator, která s sebou přináší zejména kompletně zvětšenou mapu. Práce na ní trvaly zhruba 6 měsíců a vývojáři se tak přiblížili ke splnění úkolu zobrazit USA v co nejrealističtější podobě.

Změny jsou opravdu rozsáhlé, s jiným měřítkem přichází také delší denní/noční cyklus a úpravy v herní ekonomice. Veškeré změny jste mohli sledovat v předchozích novinkách, pro přehled si ale vše ještě jednou shrneme.

Novinka 1

Co vše zahrnuje nová mapa

  • Změna měřítka z 1:35 na 1:20, respektive 1,75x větší mapa
  • Stovky mil nových a delších silnic
  • Nové město – Santa Maria
  • Kompletně přepracované město – Oxnard
  • Přepracovány silniční sítě:
    • Nové připojení dálnic I-580 a I-80
    • Opravena dálnice I-5 poblíž města Los Angeles
    • Opravena dálnice I-5 poblíž města Redding
    • Nový úsek dálnice CA-101
  • Opraveny dálniční křižovatky – už žádné stejné přejezdy, dálnice končící sami v sobě apod.
  • 28 přepracovaných nebo nových křižovatek – zejména ve městech Reno, San Francisco, San Diego a Los Angeles
  • 6 nových jedinečných odpočívadel pro kamiony
  • Přesnější výškové profily – prudší stoupání a klesání
  • Slavné krajinné útvary: Donner pass, Grapevine, Kumeyaay highway, Picachio peak, Humphreys peak a Cajon pass
Novinka 2

Kompletní výpis změn

Hlavní novinky
  • Přepracována mapa v měřítku 1:20.
  • Přidáno vyhledávání v obchodě s vylepšeními a prohlížeči tahačů.
  • Přidány a upraveny převodovky pro všechny tahače.
Programový kód:
  • Přidáno nastavitelné zorné pole v interiéru každého tahače.
  • Vylepšena funkčnost silničních vah.
  • Přidány výdaje najatých řidičů za opravy tahačů a tankování do výpisů.
  • Přidáno okno informující o aktualizaci nebo downgradu hry.
  • Přidány libry a krátké tuny jakožto volitelné hmotnostní jednotky.
  • Přidána možnost zakoupení plakety za okno řidiče a spolujezdce.
  • Nahrazeno tlačítko pro obnovení v online nabídce zakázek.
  • Vylepšena simulace tlaku vzduchu návěsu.
  • Zvuk upozorňující na nízký tlak vzduchu je nyní aktivní pouze při běžícím motoru.
  • Přidána mechanická pojistka parkovací brzdy při nízkém tlaku vzduchu.
  • Přepracovány výpočty valivého odporu.
  • Dovednost ekologické jízdy nyní používá stejné výpočty u najatých řidičů jako u hráče.
  • Přidány selektivní režimy pro rozložené řazení a opravena detekce děleného řazení (v pokročilém režimu).
  • Vylepšena funkčnost adaptivního řazení.
  • Správce modifikací: Přidán odkaz do načítací obrazovky v případě, že hra spadla a uživatel má alespoň jednu aktivní modifikaci.
  • Správce modifikací: Přidána možnost nastavení profilu dle jména a ukazatele na uživatelský profil.
  • Správce modifikací: Přidán seznam stažitelných balíčků závislých na modifikace do souboru manifest.
  • Zabráněno mizení nákladních AI vozidel v dohledu hráče.
  • Upravena frekvence spawnování vozidel.
Modifikace:
  • Změněny parametry mapy (climate_profile, map_data).
  • Přidány modifikovatelné parametry přiblížení vnitřní kamery (speed, factor).
  • Přidáno otáčení o 1° pro klávesy Ctrl+R a o 90° pro klávesu Home.
  • Spojena okna pro značku a upravitelnou značku.
  • Přepracována šablona značek a jejich modelů z prohlížeče obsahu.
  • Přidán rozestup písmen do editoru značek.
  • Přidáno ukládání historie navigace prohlížeče obsahu.
  • Přidána podpora pro změnu denního/nočního efektu a dědičná propojení pro lod_model_hookup_u.
  • Přidána možnost vrátit zpět manipulaci s vegetací.

Aktualizace se Steam uživatelům stáhne a nainstaluje automaticky. Pokud jste se zúčastnili otevřeného testování a chcete přejít na standardní aktualizace, musíte tak učinit ručně v nastavení betaverzí na Steamu.

Přehled všech doposud vydaných aktualizací pro ATS naleznete zde.

29 comments

    1. Nyní jezdím jen ETS 2 s Vive la France + Mario map 12.1 + fix + Morozov Express 6.7 a další vylepšení,celkem 41 modů – 11,5 GB. Hra běží plynule bez sekání jen se mi tato mapa načítá déle jak 3 minuty při zapnutí. Hru mi nastavuje GeForce Experience,jen upravuji obnovovací frekvenci na 144 Hz,protože mám k tomu LCD s aktivním G-SYNC zde je 2x náhled na mé nastavení ve hře
      http://dracopet.rajce.idnes.cz/MANAZER_-_Spravce_modifikaci/#ets2_Mario_map_12.1_-_1.jpg

  1. Zdravím,je pravdou,že když jsem jezdil testovací beta verzi na ETS ,tak mi to fachčilo zcela bez problému. Po stáhnutí finální aktualizace se hratelnost očividně zhoršila. A to jsem kvůli tomu i zcela znova přeinstaloval Windows v domnění ,že si tím pomůžu.A houbeles….Ono je velmi hezké, že vývojáři neustále na hře pracují, za což jim velký dík, ale mám obavu, aby pak hra nebyla jen pro omezený okruh VIP hráčů jejichž sestavy budou splňovat HW nároky….Pochybuju ,že si hned každý bude hned pořizovat nové herní sestavy za 25000,- a výše. Podotýkám ,že nehraji na žádné kancelářské sestavě…Pokud budu nucen neustále snižovat nastavení hry tak ,aby to bylo vůbec bylo hratelné ,tak mi je nějaký vývoj hry platný jak mrtvému kožená bunda.

      1. Neřekl bych, že je to nutně špatná optimalizace, ale vývoj. S každým updatem, a zvlášť s každým mapovým rozšířením se zvyšuje kvalita. Hustější vegetace, kvalitnější textury atd. A myslím si, že rozdíl mezi třeba Francií a původní mapou je více než markantní, což se samozřejmě odráží i na hardwarových požadavcích.

        1. Jako myslím, že nároky, které jsi zde morello vyjmenoval na to mají vliv, ale né až tak markantní. Jako mě třeba v některých částech Los Angeles (které je lehce přepracováno) tak mi na některých místech jede skvěle a někde zase úplně špatně. Jako ATS před vydání této dnešní aktualizace jelo bez jakýkoliv problémů. Ale pevně věřím, že chlapci v SCS brzy vydají nějaký update na tyto chybičky 🙂

          1. Ako s tou grafikou a optimalizáciou to je stále dokola. Chyba je u nich a nie u hráčov, ktorí majú „stroje“ nato, aby im to šlo na Ultra komplet plus max. 60 Fps, ktoré je možno dať v týchto hrách(ATS+ETS2) a mne to ide pri daždi na Avg. 20 Fps. V takom Dirt Rally som mal Avg. 80Fps a to má bedňa dokopy nestála ani 800€, keď si dobre pamätám. A to „našťastie“ mi odišla na druhý svet stará grafická karta, ktorá bola zakúpená s pôvodnou zostavou, takže mám novú grafiku, takže ani nehcem vedieť ako by to šlo s tou starou 1GB a to si pamätám, že na nej mi to šlo vtedy ešte OK. U nich je problém a nech láskavo ako som vravel nech to riešia alebo načo tam maj tých ľudí čo majú na starosti GRAFIKU. DPČ.
            ,,Kvalita sa zvyšuje a tým pádom aj nároky na HW“. Akože hráme Forzu Horizon 3 alebo ATS/ETS2?
            Grafika od začiatku nepokročila nikam, sú len zlepšené textúry a to je všetko. Zlepšuje to dojem, ale grafika je tam jak „nôž“ do oka.
            Si kúpim kvôli nim PC za 2000€, aby mi to šlo na 50Fps ne, tak nech láskavo s tým robia niečo, pretože nie som jediný koho to ****.
            S tým Enginom musia robiť niečo, predsa to nejde, aby sme po vyše štyroch rokoch nedostali žiadnu zmenu. Je rok 2016, onedlho 2017, hra je z roku 2012 vydaná, ale grafika ako x rokov pozadu.

              1. Tak sa pozri na blog-y do komentov a tam tiež uvidíš, že aj ďalším ľuďom to vadí, a tu mi dajú tiež niektorí za pravdu, že optimalizácia, grafika, vykresľovanie zaostáva.
                Jediné tí sú spokojní, ktorí to hrajú na nižších nastaveniach, tak tí sú radi, že to vôbec môžu hrať a nie ešte, aby riešili lepšiu grafiku v hre.
                Vôbec to nepreháňam. Len má vedia napáliť veci, ktoré vinia druhých a nie tých, ktorí to majú na starosti.
                Daj to hrať nejakému hráčovi, čo hrá hry ako Forza Horzion 3, Battlefield 1 a pod. a ti povie, že prečo by si to nikdy nekúpil, tak asi prečo, kvôli grafike.
                A najlepšie je, keď to hodnotí hráč, ktorý to nehrá ani na Max. nastavení a vraví krása, krása…
                Simulátori tvorí z zväčšej časti malé „decká“, ktoré povedia aj na bielu guľu aká je pekná.
                Fernbus, OMSI, Bus Simulator 2016, Farming Simulator 2017- dobrý nápad len grafika nejak chýba.
                Najlepšie je oblbovanie Trailer-om s grafikou ako ešte ani iná hra nemá a vydajú to, a nedá sa nato pozerať.
                V tom sa vôbec nevyznám, ale určite to má nejaký súvis s tým, že hra má málo GB, keď patch je väčší ako samotné DLC Francúzsko 120 MB, že optimalizácia je taká aká je.
                GTA III má cca 500MB.
                Dobre, už budem ticho ohľadom grafiky, pretože to aj tak nikam nevedie. Ja som ten „debil“, ktorý je na vine, problém je len u mňa, zrejme mám na hlave okuliare, ktoré to skresľujú. Pardón za moju zakomplexovanosť.

                1. Zrovna FH3 bych tu nezmiňoval, tam ta grafika je sice „hezká“, ale vypadá strašně kresleně, respektive nepřirozeně. A v každém případě mi přijde blbost srovnávat ETS2 s hrami jako FH3 nebo Battlefield, to jsou všechno hry vyvíjené obrovskými společnostmi s multimiliardovými rozpočty a stovkami (ne-li tisíci) zaměstnanců. A já jsem třeba rád, že i s mým 6 let starým počítačem můžu ETS2 hrát bez problému na ultra s 60 FPS (mimo město, kde to samozřejmě lehce klesá), zatímco Battlefield 1 sotva rozjedu.

                2. morrelo: Ja to nemyslím zle.
                  Len mi príde trochu neprávom zvyšovať HW nároky. Tá nerovnováha tam proste je, žiadať HW ako hra, ktorá ma lepšiu grafiku a optimalizácia je taká aká má byť.
                  Už som to písal x-krát, vážim si prácu SCS, len mi proste príde, že práca na grafike je na „poslednom“ mieste a tak isto optimalizácia, napíšu, že vylepšenie optimalizácie a ide mi to horšie ešte ako predtým.
                  Bolo to aj v recenzii, už neviem kde, a ako mínus dali, nezmenená veľkosť miest vo Francúzsko. Prečo asi?

                3. Jako třeba já jsem fakt spokojenej. A opravdu to nehraju na minimum. Hraju to na vysoký detaily v rozlišení 1920×1080 a jede mi to průměrně 40-50fps. Dřív mi to jelo sice líp, ale přidali plno novýho obsahu, lepší nasvícení hry, celkový efekty, plno funkcí a hromadu dalších věcí. Takovýho novýho obsahu ti nikdo jinej zadarmo nedá. Proto se zvyšujou hw nároky. Zlepšila se i grafika. Zkus si zahrát verzi 1.00. Grafiku mam teď gtx 750ti. Měl bych mít novou gtx 1060, tak po vánocích můžu napsat, jestli se mi to zlepšilo. Pokud ne, uznám že bude chyba i v optimalizaci. Schválně sem napiš svou sestavu a popravdě. Ať můžem posoudit jestli máš fakt dostatečně dobrej pc aby to zvládal tak jak ty chceš.

                4. Ja nerikam, ze by byla hra spatna, ale jen ze to snimkovani hodne kolisa. Mimo mesto to krasne drzi na 60 FPS, ale ve mestech to skace na 40 FPS nekdy i k 35 FPS, a to je celkem uz hodne poznat ten skok ze 60 na 35 FPS.
                  Sestavu mam i5 6400 2,70 Ghz, 8 Gb RAM a grafika GTX 960 4G
                  Tak ze si myslim, ze neni slaba na tuto hru, kdyz napr. Dirt Rally a Project Cars hraji na nejvyssi az Ultra.
                  Tak ze nevim, kde muze byt problem.

                5. A nebo zkuste nekdo poradit jake zvolit nastaveni, aby byla hra pekne plynula a nedochazelo k tak velkym poklesum frametu.
                  Napiste priklad jake pouzivate vy nastaveni. Diky

                6. Jak už jsem říkal výše, někomu to běží i na průměrném pc úplně v pohodě, a naopak někdo s nadupaným herním pc může mít problémy, takže určit konkrétní optimální nastavení je složité. Já mám AMD Phenom II X4 965 ~3.4GHz, 12 GB RAM, GTX 760 2GB a na ultra mi to jede stejně zhruba stejně jako tobě (60 FPS mimo město, 40 ve městě). A tady je vidět to, o čem mluvím – máš značně lepší procesor i lepší grafiku, a přesto ti to jede stejně jako mě. Proč tomu tak je, to netuším, ale vysvětluje to, proč si někdo strašně stěžuje na optimalizaci a někdo ji naopak strašně chválí.

  2. Všetko bude, len chce to svoj čas. Mňa to tiež pekné štve, ako u ATS, že majú hotové ťahače len licencia chýba a tak isto u ETS2 – Renault T(nekonečný príbeh) a veľký ? ohľadom MAN-u TGX tiež, že kedy bude, pri ňom tiež tá licencia to brzdí, pretože ťahač je už hotový na „tuti“.
    http://blog.scssoft.com/2016/01/truck-licensing-situation-update.html
    Ten Freightliner Cascadia je mňamka, keď bude v ATS tak jedine s ním, bez neho ani na krok.

      1. Tak to by bolo trochu mimo, keby sme mali platiť za nový ťahač a nebol by obsiahnutý v patch-i, ale len ako platené DLC-čko.
        To by sa vydali taký smerom ako ostatné hry, ktoré ryžujú každé € za každú prkotinu a pritom by to malo byť samozrejmosťou a nie nejakého plateného DLC-čka a robiť sa, že to nemohla hra už pred vydaním obsahovať tiež.
        Nebudem uvádzať hru/y, závodná pretekárska hra je vydaná napr. 5.marca a o mesiac neskôr zrazu príde DLC-čko s novými autami, dajme tomu 8 kuskov a daj ďalšie 6€. Čisto-krvné ryžovanie jak sviňa, za pár vozidiel…

      2. Tak to já taky a klidně i placený.Peněz není nikdy dost a SCS toho dělá pro hráče dost.A jak píšeš, i malá prkotina dokáže hru „rozveselit“.
        Už jsem to tu jednou psal,bylo by dobrý vydat u ATS něco podobnýho jako je u ETS2 ten balík na Scanii,tam by to bylo fakt paráda.Viděl jsem mnoho videí kde jsou vozítka KW900 a PB389 krásně osvětlený a upravený.I když na druhou stranu,pokud berou SCS tyto dvě vozítka čistě jako „pracovní“ nástroj a ne jako „vánoční stromeček“ tak z toho nebude nic.Ale třeba se něco objeví.Sice mody jsou na tyhle věci ale já to nepoužívám

Zveřejnit odpověď