Finální verze aktualizace 1.37 pro American Truck Simulator s kompletně novým zvukovým enginem je nyní dostupná na Steamu.
Vývojáři jako obvykle děkují všem, kteří jim hlásili své připomínky, posílali chyby, a obecně za jakoukoliv zpětnou vazbu během otevřeného testování, která vzhledem k obrovskému množství úprav pod pokličkou a novým zvukům byla skutečně potřeba. Většinu změn si můžete prohlédnout (a poslechnout) v následujícím videu, zároveň si je ale ještě jednou rozepíšeme níže.
Ty největší změny se samozřejmě točí kolem nového zvukového enginu s názvem FMOD, který zásadním způsobem mění způsob mixování zvuků tahačů s okolím. Doposud vývojáři měli dvě oddělené sady zvuků pro vnitřní a vnější zvuky, mezi kterými mohli pouze přepínat. Nyní se na jednu sadu zvuků aplikují různé filtry a efekty, které dynamicky mění zvuk přímo podle potřeb hry. Konečně tak můžeme např. pořádně slyšet kolem projíždějící AI vozidla (nebo vlaky či tramvaje) včetně Dopplerova jevu nebo ozvěny v uzavřených prostorách. Vývojáři samozřejmě budou i nadále zvuky ladit a hlavně přidávat nové efekty i zvukové sady do dalších aktualizací, zejména veškeré zvuky okolí.
Díky novému zvukovému enginu přišla do hry rovněž dlouho žádaná možnost otevírat boční okna tahače, na čemž si opět můžete krásně vyzkoušet rozdíl mezi odhlučněnou kabinou a vnějším hlukem. Nezapomeňte se také podívat do nastavení zvuků, kde přibylo velké množství nových možností, a každý si tak může přizpůsobit různé hlasitosti dle svých potřeb.
Zajímavou novinkou v této aktualizaci je také režim chůze v garáži při konfiguraci tahačů/návěsů. Jak jistě víte, herní svět kamionových simulátorů není úplně přizpůsoben volnému pohybu hráčů, kvůli čemuž jste pořád ukotveni v kabině svého tahače, nicméně při vylepšování svých mazlíčků určitě využijete možnosti projít se okolo nebo se naopak podívat na různá příslušenství zblízka.
Co se nového obsahu týče, nechybí ani nové vlastnitelné návěsy, tentokrát potravinářské cisterny. Jsou k dispozici ve všech variantách zapojení a kromě drobných konfigurací si je můžete natřít různými nátěry, včetně těch obsažených v DLC Classic Stripes Paint Jobs Pack a Halloween Paint Jobs Pack.
Jak bylo přislíbeno na začátku veřejného testování, DLC Steering Creations Pack se dočkalo šesti nových volantů pro všechny tahače.
V neposlední řadě přibyla také podpora rozhraní ASUS Aura, díky kterému se podle hry přizpůsobuje podsvícení ASUS klávesnic, myší, podložek a dalších periferií.
Kompletní výpis změn
Vozidla:- Přidána vlastitelná potravinářská cisterna.
- Přidány nátěry na návěsy pro přepravu obilí a krmiva (včetně nátěrů z DLC Classic Stripes Paint Jobs Pack a Halloween Paint Jobs Pack).
- Přidáno 6 nových volantů pro DLC Steering Creations Pack.
- Implementován nový zvukový engine FMOD se všemi současnými zvuky a několika vylepšeními.
- Přidána stahovací boční okna na všechny tahače.
- Vylepšen pohyb AI vozidel a jejich ozvučení (s využitím enginu FMOD).
- Přidán režim chůze v konfiguraci tahačů/návěsů (včetně nové podoby herní garáže).
- Přidána technická kontrola vozidel na povinných vážicích stanicích (nelegální návěs, poškozené vozidlo).
- Přidány progresivní pokuty za překročení rychlosti.
- Přidána podpora periferií ASUS ROG Strix s interaktivním barevným podsvícením (ASUS Aura Ready).
- Opravena funkce klávesy pro pozastavení snímání očí.
- Přidáno automatické pozastavení snímání očí při pozastavené hře nebo v menu.
- Přidáno nastavení kláves do uživatelského rozhraní.
- Kompletně přepracované zvuky s využitím enginu FMOD.
- Přidány údaje o rozsahu výkonu motoru (namísto hodnoty zvýšení).
- Přidána animace kontrolky teploty výfukových plynů.
- Upravena data AI vozidel (výkon motoru namísto točivého momentu a převodovky, přepisování vehicle_mass pro návěsy).
Aktualizace se Steam uživatelům stáhne a nainstaluje automaticky. Pokud jste se zúčastnili otevřeného testování a chcete přejít na standardní aktualizace, musíte tak učinit ručně v nastavení betaverzí na Steamu.
Přehled všech doposud vydaných aktualizací pro ATS naleznete zde.
Tak jsem si střihnul jízdu s Volvem.Fuj.Asi u toho začnu poslouchat death metal,nic tím nezkazím.I když jsem to přestal poslouchat před třiceti lety ted se k tomu vrátím
Něco zní fakt divně. Projíždějící osobáky zní jako dětské hračky na baterky. 🙁
Mají takový zvlaštní zvuk.Když to porovnám s tím maníkem co jezdí v Americe kamionem (BigRigTravels) tak mi tu něco nehraje.
No ona je v zasade chyba porovnavat zvuky ze hry se zvuky z videa. Jednak jde o umisteni kamery, druhak taky o to ze ten zaznam zvuku nebude nahravany nejspis z nejakeho profi mikrofonu atd. Nejsem teda zvukar, to ani zdaleka ne, ale z mnoha jinych situaci vim ze kolikrat slysim neco v televizi, natocene video od nekoho atp at uz jde o fotbal, nejakou akci, auta atp, tak v realnem zivote to proste pak zni uplne jinak, nez to co jsem slysel doma z bednicek. Dalsim faktem asi bude i to ze ta hra se ma snazit zprostredkovat to tak, jak by jste ten zazitek meli v tom kamionu a ne jak to vsichni zname z videii na youtube atp.
No ona je spíše v zásadě chyba v tom, že se v těch zvucich vůbec vrtali.
Jakmile vidim někoho porovnávat zvuky s tím co slyší na youtube, tak se musim fakt smát 😀 A hlavně třeba zvuky W900, které tak moc kritizuješ, se prakticky vůbec nezměnily. Změnil se systém mixování zvuků, neměnily se zvuky jako takové, pořád to jsou ty samé zvuky které měli už dávno nahrané, nenahrávali je znovu. A jestli ti vadí, že zvuky teď mají dynamiku, jsou ovlivňovány okolím a pozicí kamery, tak to chápu, ale to je subjektivní pocit, to není chyba vývojářů, nezavděčíš se všem. Autíčka to samý, ty zvuky jsou úplně stejný (můžeme říct že pořád stejně špatný), jenom do teď prakticky vůbec nebyly slyšet a nebyly ovlivňovány okolím. Já třeba naopak oceňuju, že se konečně k tomuhle kroku odhodlali, přiblížili se o pořádnej kus dál realitě a těšim se, s čím vším teď přijdou do dalších updatů. Chápu, že jsi na ty špatný zvuky byl zvyklej, člověk si zvykne na vše, ale pokrok je právě v tom vystoupit ze zvyku. To mi připomíná, když se zvuky výrazně upravovaly poprvé v ETS2, zhruba tak před 6 lety, taky na ně všichni nadávali než si zvykli a teďka jsou najednou dobrý 😀
Smát se můžeš, nikdo ti nebrání. Já to prostě vidím jinak a za tím si stojím. Tohle co udělali se prostě nepovedlo a je jedno jestli se to bude porovnávat s nejakym videem nebo ne a ty u toho budeš dostávat záchvaty smíchu. Pro mě je podstatný si jízdu ve hře užívat, teď to skončilo. Jo a to ETS2. Proto jsem toho tehdy nechal.
Tak já musím říct,že mi zvuky v ATS přijdou lepší,než v ETS 2. A teď myslím zvuky motorů. Na Scanii NG mám najeto skoro 1 a půl milionů km,ale musím říct,že na ty zvuky si těžce zvykám. Používám 520 V8 a zvuk mi přijde obecně dobrý…do doby,kdy se otáčky zvednou nad 1200 ot/min. V tu chvíli mi přijde,že ten zvuk je hodně uřvaný,jako by tam bylo daleko víc otáček…Pokud se pohybuju kolem 1000-1200 ot/min tak se mi ten zvuk i líbí,ale jakmile začnu zrychlovat a otáčky se zvednou,začně řev…který předtím opravdu nebyl.
Souhlasím s tebou Morrelo.
Je potřeba jít dopředu, když je teda kam, a ve věci zvuku teda je ještě hodně před námi a je dobře, že se do toho dali.
Někdo to uvidí jako tu sklenici z půlky prázdnou, radši se ale budu dívat na tu půlku plnou.
A jak říkáš, s dalšími updaty se to bude zase zlepšovat.
Jinak ti nevím, jestli to není v ETS2 (open beta 17) zatím lepší. Mně to tak skoro přijde, ale možná mě šálí zrak – teda sluch. 🙂
Nevíš, pracuje na těch zvucích jeden člověk, nebo má ATS i ETS2 svého vlastního ruchaře?
Na obou hrách dělají stejní lidi. ATS mi přijde momentálně odladěnější, přecejenom ta openbeta trvala skoro dva měsíce a je tam výrazně méně tahačů, zatímco ETS2 openbeta teď trvá něco přes 14 dní. Každopádně jestli už teď ti přijde ETS2 lepší, tak se jen potvrzuje, že to je prostě subjektivní pohled (nebo spíš poslech) na věc a asi se shodneme, že to byl zkrátka krok k lepšímu. A jako nejlepší vylepšení momentálně vidím ty možnosti nastavení zvuku, kde si zkrátka každý může snadno přizpůsobit jednotlivé hlasitosti tak jak mu vyhovují, případně třeba jednoduše vypnout efekt ozvěny, který taky mnoha lidem vadí. Nemluvě o nekonečných možnostech pro modery, kteří už teď přicházejí s luxusníma modama zvuků neobvyklých motorů/výfuků apod.
Vypadá to zajímavě a zvuky sedí.Leknu se vždycky těch stíhaček nebo co to hučí nade mnou…
A u garáží ten hluk zavírání garáže no …
Dobrej je ten signál když jede vlak to vyskočí i pes!
Jinak jsem teda prisel na jednu vec. Nevim teda jestli tu probehla, nebo se to nekde psalo, ale kdyz si v dokumentech ve slozce konkretniho profilu otevrete config_local.cfg a najdete si polozku
uset g_cam_window_block „0.5“
tak si muzete nastavit blokovani kamery z kabiny kdyz mate zavrene okno. Hodnota 0 znamena ze se kamera neblokuje a rozhlizenim mysi vam „hlava“ projde skrz okenko. Hodnota 1 blokuje kameru kdyz je zavrene. No a treba moje nastaveni 0,5 znamena ze dokud nemam otevrenou alespon pulku okenka, tak mam kameru bloknutou. Jeste by to chtelo zvuk jebnuti hlavy do okenka 😀
Tvl,to se nedá.Jezdím chvilku s KW900,naprostá hrůza.Dříve jsem řadil podle zvuku motoru ted abych to tam hledal nějakým velmi citlivým přístrojem.Je tam nějakej jednolitej zvuk nebo nějaká zvuková koule kde není nic slyšet.A co jsem procházel blog SCS tak prej i Volvo a Lonestar je hrůznej.To Volvo to vím,to jsem zkoušel a musím souhlasit.Ten Lonestar tam se mi to zase takový nezdálo i když to byl taky paskvil.Doufám že bude nějakej mod s návratem ke starým zvukům nebo aspon kloudná úprava protože tohle je strašlivý.
Jezdim ted s Volvem a neprijde mi to tak hrozny. Asi mozna je potreba natrefit na dobrou kombinaci motoru a prevodovky, plus si postelovat nastaveni zvuku v menu. To je ale jen napad a taky je to asi i dost subjektivni. Nebo zkus mod od Kriechbauma. Kdyztak hodim odkaz.
Ano je to o subjektivním pohledu na danou věc.Mám najeto třeba s KW900 něco přes 1 300 000 mil a ten zvuk mám doslova vrytej.Proto jakákoliv změna mě tahá za uši a tohle je ten případ.Ano věřím tomu a chci věřit,že to SCS mysleli dobře ale sahat na zvuk motoru je chyba.Ostatní zvuky jsou v pohodě.Okolní zvuky tam chyběli.
Shrnu to do krátkýho komentáře.Pokud to budu chtít jezdit musím to překousnout,bohužel.Našel jsem tam ale jedno pozitivum.Cinkání na přejezdech to je dobrý
Mně to přijde celkově lepší. Neměl jsem tam žádný mody, takže za mě určitě zlepšení, hlavně v kabině. No a ty přejezdy jsou fakt super, to se povedlo.
A je to tu. 😉