První ukázka zvukového enginu FMOD pro ATS a ETS2

Zvuk hraje v interaktivních hrách velmi důležitou roli a jeho vylepšení potřebovaly hry od SCS Software jako sůl. Konečně tak nyní dochází k představení nového zvukového enginu pro American Truck Simulator a Euro Truck Simulator 2 plánovaný pro nadcházející aktualizace 1.37.

Novinka 1

FMOD je proprietární zvukový engine, který umožňuje vytvářet opravdu dynamické a komplexní zvuky. Na jeho implementaci pracují vývojáři už dlouhou dobu a místní zvukař strávil stovky hodin na přepracování všech zvuků vozidel. Změny ve zvukovém prostředí hry budou eventuálně ještě znatelnější, protože do dalších aktualizací plánují vývojáři zrevidovat také veškeré zvuky okolí.

Novinka 1

S takto rozsáhlou změnou pochopitelně souvisí i to, že takřka všechny dosavadní zvukové modifikace přestanou fungovat, takže modery čeká spousta práce, zároveň se jim ale otevře mnohem více možností.

A ti, kteří sledují sociální sítě SCS Software, si určitě všimli jednoho příspěvku na Twitteru, kde byl obrázek tahače s pootevřeným okýnkem. Tato dlouho očekávaná funkce může být implementována do hry právě díky novému zvukovému enginu. Práce na nových zvucích je ještě opravdu hodně, nicméně už teď vývojáři přicházejí s ukázkou, kde si můžete poslechnout, jak s novým enginem zní AI vozidla a jakým způsobem Dopplerův jev ovlivňuje to, co slyšíte.

20 comments

  1. Jak o tom občas přemýšlím, po tom, co se objevila tato zpráva, tak bych snad ani nechtěl být na místě toho zvukaře, i když to musí být zajímavá a nesmírně pestrá práce.
    Samotného mě napadají desítky nových zvuků, které by se mohly objevit a úžasně oživit celou hru. Akorát nedokážu domyslet, jak složité je, „zapasovat“ je do už tak rozsáhlé hry.
    Co chci říct. Velké možnosti – možná velká kritika.
    Proto očekávám oba pocity, nadšení z toho, co bude a možná i trochu zklamání z toho, co nebude (hlavně z mých představ), a že by tam taky mohlo být, když už se do toho maník pustil.
    Je to velká věc u takové hry. Vlastně po obrazu, ta druhá nej, kterou vnímáme. (jasně že je i příběh, ovládání, možnosti atp. pro ty, co chtějí hájit jiné prvky jako víc in, nechci vyvolat hádku). Můj dojem.
    A že u některých her je zvuk fakt super, téměř na Oskara.
    No tak snad to dobře dopadne a budeme víc spokojení než to druhé.
    Už aby to bylo. 🙂

      1. Kazda vychytavka dobra. Vecer zastavim nekde v horach, stahnu si okenko a budu poslouchat zvuky lesa, vyti vlku a houkani sov 😀 Jinak ten FMOD vitam, libi se mi, jak to celkove znelo v te ukazce. Jediny problem vidim v tom, ze SCS ma snad pro kazdy typ (model) kamionu jenom jeden zvuk, aspon z toho videa mi to tak prislo. Uz nejakou dobu pouzivam zvuky od Kriechbauma, tak jsem si navykl na neco jineho.

        1. Jsem zvedavej jak to bude celkove resene to stahovani okenka. Jestli to bude krokove (jedno stisknuti tlacitka a stahne se treba o ctvrtku, pak o pulku, trictvrte, cele a zpatky), nebo plynule (jak dlouho drzis stisknute tlacitko o tolik se stahne). Pak graficky kdyz se rozprsi, jestli ti bude prset dovnitr 😀 No a ve finale kdyz se budes rozhlizet mysi, tak by se ta imaginarni hlava proste zastavila o to okenko 😀 Aby jsi se podival ven z okenka dozadu, tak by jsi musel mit stazeno. 😉

          Jinak je jasne ze je to takova blbinka, ale potesi. Me treba vic nez potkavani vlastnich ridicu, jelikoz zadny nemam. Jsem vlk samotar.

          Co by bylo opravdu fajn by byla animace nakladky a vykladky.

Zveřejnit odpověď