Nová aktualizace 1.37 pro American Truck Simulator se poměrně brzy přesunuje do fáze veřejného testování. Vzhledem k množství změn na pozadí a implementaci nového zvukového enginu potřebují vývojáři získat zpětnou vazbu od hráčů i moderů zčásti ještě během vývoje.
Díky zvukovému enginu s názvem FMOD vývojáři značným způsobem mění způsob, kterým mixují zvuky tahačů s okolím. Doposud měli dvě oddělené sady zvuků pro vnitřní a vnější zvuky, mezi kterými mohli pouze přepínat. Nyní se na jednu sadu zvuků aplikují různé filtry a efekty, které dynamicky mění zvuk přímo podle potřeb hry.
Výsledek je znát na první poslech, jak se můžete přesvědčit ve videu níže, konečně můžeme např. pořádně slyšet kolem projíždějící AI vozidla (i vlaky) včetně Dopplerova jevu. Je však potřeba myslet na to, že se jedná o první implementaci nových zvuků a vše se musí ještě vyladit na základě zpětné vazby od hráčů i moderů. Do dalších aktualizací zároveň vývojáři plánují zrevidovat také veškeré zvuky okolí.
Díky novému zvukovému enginu přišla do hry rovněž dlouho žádaná možnost otevírat boční okna tahače, na čemž si opět můžete krásně vyzkoušet rozdíl mezi odhlučněnou kabinou a vnějším hlukem. Nezapomeňte se také podívat do nastavení zvuků, kde přibylo velké množství nových možností, a každý si tak může přizpůsobit různé hlasitosti dle svých potřeb.
Zajímavou novinkou v této aktualizaci je také režim chůze v garáži při konfiguraci tahačů/návěsů. Jak jistě víte, herní svět kamionových simulátorů není úplně přizpůsoben volnému pohybu hráčů, kvůli čemuž jste pořád ukotveni v kabině svého tahače, nicméně při vylepšování svých mazlíčků určitě využijete možnosti projít se okolo nebo se naopak podívat na různá příslušenství zblízka.
Co se nového obsahu týče, nechybí ani nové vlastnitelné návěsy, tentokrát potravinářské cisterny. Jsou k dispozici ve všech variantách zapojení a kromě drobných konfigurací si je můžete natřít různými nátěry, včetně těch obsažených v DLC Classic Stripes Paint Jobs Pack a Halloween Paint Jobs Pack.
V neposlední řadě vývojáři dolaďují nové volanty pro DLC Steering Creations Pack, které bude rozšířeno během veřejného testování nové aktualizace.
Kompletní výpis změn
Vozidla:- Přidána vlastitelná potravinářská cisterna.
- Přidány nátěry na návěsy pro přepravu obilí a krmiva (včetně nátěrů z DLC Classic Stripes Paint Jobs Pack a Halloween Paint Jobs Pack).
- Implementován nový zvukový engine FMOD se všemi současnými zvuky a několika vylepšeními.
- Přidána stahovací boční okna na všechny tahače.
- Vylepšen pohyb AI vozidel a jejich ozvučení (s využitím enginu FMOD).
- Přidán režim chůze v konfiguraci tahačů/návěsů (včetně nové podoby herní garáže).
- Opravena funkce klávesy pro pozastavení snímání očí.
- Přidáno automatické pozastavení snímání očí při pozastavené hře nebo v menu.
- Přidáno nastavení kláves do uživatelského rozhraní.
- Kompletně přepracované zvuky s využitím enginu FMOD.
- Přidány údaje o rozsahu výkonu motoru (namísto hodnoty zvýšení).
- Přidána animace kontrolky teploty výfukových plynů.
- Upravena data AI vozidel (výkon motoru namísto točivého momentu a převodovky, přepisování vehicle_mass pro návěsy.
Testovací update 1.37 pro American Truck Simulator si můžete jako vždy stáhnout z betaverzí Steamu pod názvem „public_beta“. Veškeré chyby, na které případně narazíte, pak hlaste do specifického vlákna na oficiálním fóru nebo na našem fóru.
Tak jsem si po nějaký době stáhnul tu novou verzi a v podstatě se nic nezměnilo.Chudák KW900.On trpí ale já ještě více.Dvě jízdy a konec.Jestli někomu ten zvuk připadá jako v pohodě tak je hluchej.Uvažuju vážně o tom,že až to vyjde tak skončím.Po čtyřech letech,čtyřech milionech mil se mi nechce poslouchat něco co je ………
Tak jsem si vyzkoušel všechny trucky a vrátil jsem se ke „svému“ PB 579.
Jeho zvuky mi nejvíc lahodí mým uším. A sláva už je zase normální, neštěká. 🙂
Těch nových zvuků je fakt jak šafránu. U všech prodejců hraje na dvorku ta samá hudba. 🙁 Atp.
A to je tam takový prostor pro rozmanitost.
No, snad je to tou betou a skutečný zvukový ohňostroj teprve přijde, doufám.
Ať tam tomu zvukaři někdo helpne, ať to pořádně rozparádí DJ jeden. Aspoň mu uvařte kafe.
Tenhle update nemá být o nových zvucích, hlavním účelem je přechod na nový systém a doladit ho tak, aby to bylo minimálně stejně dobré jako doposud. Nové environmentální zvuky, využití všech možností fmodu atd. přijde až s dalšími aktualizacemi.
Tak to je ale velká škoda. 🙁
No, rukavice je hozená, snad ji SCS zvedne a úspěšně zhodnotí.
Budu to vyhlížet jako další nový stát.
Hmm…tak je to beta, anebo/i mám špatný uši, ale mě ten „FMod ON“ přijde hlavně jen ruchově (basově) výraznější, ale projíždějící vozidla kolem mě skoro neslyším :-O No tak uvidím 🙂
Přesně stejně to slyším já. Zvuky o ničem. Nikdy jsem SCS moc nekritizoval i když spousta veci nejsou zrovna ok ale tohle se nepovedlo. Hlavně zmizel u tahačů zvuk postupného zrychlovani, žádný nebo jen taková parodie zvuku na vytáčení motoru do otáček a mohl bych pokračovat dále. Už jsem to psal poprvy, zlatý původní zvuky
Mě ty zvuky přijdou úplně stejny
Opustit stahovací okénka a nové zvuky se mi nechtělo, tak jsem opustil štěkající Peterbilt a koupil nový International LoneStar. Konečně zase normální zvuk blinkrů. Aspoň ozkouším taky jiný truck.
Jak se říká: všechno zlé je i pro něco dobré.
Akorát by mě zajímalo, jestli to byl problém jen u mne nebo jestli je to u všech.
Nejezdíte někdo s Peterbilt nebo to chcete zkusit ? Bezva kus přírody, haf, haf. 🙂
Oni dělají opravy takže se třeba něco někam pripletlo. Není známo o jaký typ PB se jedná ale já opustil testovací verzi v neděli večer a vše fungovalo relativně „dobře“ 😂😆.
Byl to PB 579.
jo taky štěkám je to děs i u kenwood!
Ještě jsem nenarazil na žádný zvuky přírody ani když jsem zastavil na odpočívadle.Vlak jsem potkal asi 2x ale větší kravál je u dílen tam někdo buší do kovadliny asi… Vlak hmm nic moc…
Ten FMOD není zatím v ETS2? Myslím jako taky ve zkušební verzi?
Zatim ne. Ale ja doufam, ze bude mnohem lepsi nez u ATS.
Proběhl další update a blinkry pořád štěkají jako pes.
Počkám ještě na jeden a jestli to nespraví, odcházím z bety.
To se fakt nedá poslouchat. 🙁
Tak po novém updatu na mě začal můj Peterbilt štěkat. Teda jenom když dám blinkry.
Byl to takový šok, že jsem prohledával celé okolí, kde je ten pes schovaný, než mi došlo, že to je zvuk blinkru.
No páni, to jsem teda nečekal. Skoro jsem měl infarkt.
Prosím, něco takového už ne. Kdyby to byl nějaký pes, tak super, ale auťák – to ne. Apríl ještě není. 🙂
Vráceno zpět na verzi 1.36 a zůstanu na ní do tý doby do který to bude možný.Více to nebudu rozebírat.
No zustat u ni muzes donekonecna, ale uz si nezahrajes dalsi staty, pripadne nove tahace atp
Myslim si, ze tohle Hellforce vi, on se vratil k updatu 1.36, protoze je momentalne „stabilni“ a funguji na nem i modersky trucky. I ja se vratil na update 1.36, protoze mam rad svyho Kenwortha K100e 🙂 1.37 budu sledovat a obcas zkouset. Verim, ze ten FMOD SCS radne doladi a ze klukum moderum vydaji nejake instrukce, jak vkladat a vytvaret zvuky pro FMOD. Hodne moderu kvuli FMOD zastavilo svoje projekty, protoze si s nim momentalne nevedi rady.
Přešel jsem zpět na starší verzi ani ne tak z důvodu zamrzani hry nebo kvůli KW100 ale kvůli té hrůze která na mě lezla z repraku. Ty okolní zvuky, no budiž to bych ještě dal ale ty tahače, strašidelný. To jsem nedal. Zvuky naprosto zničený. Ano je to testovaci verze a proto to píšu.
Ještě k návěsům – bylo by možné udělat aby se dal návěs popsat vlastním nápisem?
Urcite slo, ale asi to nebude priorita. Takze zbyva leda si udelat vlastni skin
Zvuky dobrý jsem si s tím docela prohrál. Akorát to nastavit tak aby bylo slyšet to i to…
Aż to bude v ETS 2 jsem zvědav tam asi bude víc hlučno
Jak to potom bude aż skončí BETA VERZE? Samo se to přehodí nebo se musí manuálně?
Jak kdy, obecně se doporučuje to zase manuálně přehodit zpět.
Okénka stáhnout šly a při druhém přihlášení už ne. Zvuky fungují u ale okno se nestahuje ani nezavírá…
A nepoužíváš nějaké neoficiální mody, které nejsou kompatibilní?
TY JO ALE FAKT ŽE JO!NORMALNĚ TEN SYSL NASTAVENI V KABINĚ TOMU VADIL.TO JSEM SI CHTĚL POSVÍTIT A ONO NÉÉÉÉ…NO TO JE CITLIVKA!TAK DĚKUJI
Chci se zeptat, proč byly z „intra“ odstraněny zvuky?
Nebyly odstraněny, jen se musí předělat pro fmod.
Jak se dostanu z tahače? Na to jsem nepřišel ani za 20minut. Můžete poradit?
Z tahače se nelze dostat, pouze při konfiguraci můžeš kolem něj chodit
Za mě zatím, dobrý.
Stahování okének je super ! Hned to oživilo hru. (už nejsem jak pulec ve zkumavce – zavřený v kabině).
Ale najít pro to ještě volné klávesy, to dalo teda práci. Ještě si asi přidám k monitoru větráček, abych doplnil to větší proudění vzduchu tím otevřeným oknem. 🙂
Změny intenzity zvuků, jsou taky dobrý. Když jich ještě přibude bude líp.
Hodně očekávám, jestli uslyším i nějaké lidské hlasy, rozhovory (byť i nesrozumitelné).
To by k oživení hry mohlo taky hodně přidat.
JAK SE DOSTANU NA TU BETA VERZI ABYCH TO TAKY PRUBNUL?
Máš to napsané přímo v té novince nad tebou, stačí číst…
ja vubec nevim na co mam tuknoout – noviky vidim všecko ale nevidim jak na beta verzi
Pokud vůbec neznáš jak fungují betaverze na Steamu, tak od toho jsou otázky a odpovědi: https://svetsim.cz/american-truck-simulator/otazky-a-odpovedi/#steam_beta
Jeee děkuji! My já antitalent jsem to nezkoušel ještě tak se podívám.
Juuu a taky nové návěsy jooo? Bylo by pěkné mít možnost si na vlastní návěsy napsat vlastní nápisy. Nějak je to možný ale strašně složitý. Mohlo by to být přímo v menu nastavení. Jinak úžasné! NAJ
Je treba ty zvuky opravdu jeste hodne poladit. Vcera jsem to zkousel a mam z toho divny pocit, jako by byly zvuky nahrane nekde v mistnosti.
No jsem hodne zvedavy jak se s tim jeste poperou.
Jestli ti to přijde jak v místnosti, tak doporučuju v nastavení vypnout efekt dozvuku.
Aha, ok diky, vyzkousim.