Testovací update 1.37 pro American Truck Simulator

Nová aktualizace 1.37 pro American Truck Simulator se poměrně brzy přesunuje do fáze veřejného testování. Vzhledem k množství změn na pozadí a implementaci nového zvukového enginu potřebují vývojáři získat zpětnou vazbu od hráčů i moderů zčásti ještě během vývoje.

Novinka 1

Díky zvukovému enginu s názvem FMOD vývojáři značným způsobem mění způsob, kterým mixují zvuky tahačů s okolím. Doposud měli dvě oddělené sady zvuků pro vnitřní a vnější zvuky, mezi kterými mohli pouze přepínat. Nyní se na jednu sadu zvuků aplikují různé filtry a efekty, které dynamicky mění zvuk přímo podle potřeb hry.

Výsledek je znát na první poslech, jak se můžete přesvědčit ve videu níže, konečně můžeme např. pořádně slyšet kolem projíždějící AI vozidla (i vlaky) včetně Dopplerova jevu. Je však potřeba myslet na to, že se jedná o první implementaci nových zvuků a vše se musí ještě vyladit na základě zpětné vazby od hráčů i moderů. Do dalších aktualizací zároveň vývojáři plánují zrevidovat také veškeré zvuky okolí.

Díky novému zvukovému enginu přišla do hry rovněž dlouho žádaná možnost otevírat boční okna tahače, na čemž si opět můžete krásně vyzkoušet rozdíl mezi odhlučněnou kabinou a vnějším hlukem. Nezapomeňte se také podívat do nastavení zvuků, kde přibylo velké množství nových možností, a každý si tak může přizpůsobit různé hlasitosti dle svých potřeb.

Novinka 2 Novinka 3

Zajímavou novinkou v této aktualizaci je také režim chůze v garáži při konfiguraci tahačů/návěsů. Jak jistě víte, herní svět kamionových simulátorů není úplně přizpůsoben volnému pohybu hráčů, kvůli čemuž jste pořád ukotveni v kabině svého tahače, nicméně při vylepšování svých mazlíčků určitě využijete možnosti projít se okolo nebo se naopak podívat na různá příslušenství zblízka.

Novinka 4

Co se nového obsahu týče, nechybí ani nové vlastnitelné návěsy, tentokrát potravinářské cisterny. Jsou k dispozici ve všech variantách zapojení a kromě drobných konfigurací si je můžete natřít různými nátěry, včetně těch obsažených v DLC Classic Stripes Paint Jobs PackHalloween Paint Jobs Pack.

Novinka 5 Novinka 6

V neposlední řadě vývojáři dolaďují nové volanty pro DLC Steering Creations Pack, které bude rozšířeno během veřejného testování nové aktualizace.

Novinka 7 Novinka 8

Kompletní výpis změn

Vozidla:
  • Přidána vlastitelná potravinářská cisterna.
  • Přidány nátěry na návěsy pro přepravu obilí a krmiva (včetně nátěrů z DLC Classic Stripes Paint Jobs PackHalloween Paint Jobs Pack).
Funkce:
  • Implementován nový zvukový engine FMOD se všemi současnými zvuky a několika vylepšeními.
  • Přidána stahovací boční okna na všechny tahače.
  • Vylepšen pohyb AI vozidel a jejich ozvučení (s využitím enginu FMOD).
  • Přidán režim chůze v konfiguraci tahačů/návěsů (včetně nové podoby herní garáže).
Tobii Eye Tracking:
  • Opravena funkce klávesy pro pozastavení snímání očí.
  • Přidáno automatické pozastavení snímání očí při pozastavené hře nebo v menu.
  • Přidáno nastavení kláves do uživatelského rozhraní.
Informace pro modery:
  • Kompletně přepracované zvuky s využitím enginu FMOD.
  • Přidány údaje o rozsahu výkonu motoru (namísto hodnoty zvýšení).
  • Přidána animace kontrolky teploty výfukových plynů.
  • Upravena data AI vozidel (výkon motoru namísto točivého momentu a převodovky, přepisování vehicle_mass pro návěsy.

Testovací update 1.37 pro American Truck Simulator si můžete jako vždy stáhnout z betaverzí Steamu pod názvem „public_beta“. Veškeré chyby, na které případně narazíte, pak hlaste do specifického vlákna na oficiálním fóru nebo na našem fóru.

42 komentářů

  1. Tak jsem si vyzkoušel všechny trucky a vrátil jsem se ke „svému“ PB 579.
    Jeho zvuky mi nejvíc lahodí mým uším. A sláva už je zase normální, neštěká. 🙂
    Těch nových zvuků je fakt jak šafránu. U všech prodejců hraje na dvorku ta samá hudba. 🙁 Atp.
    A to je tam takový prostor pro rozmanitost.
    No, snad je to tou betou a skutečný zvukový ohňostroj teprve přijde, doufám.
    Ať tam tomu zvukaři někdo helpne, ať to pořádně rozparádí DJ jeden. Aspoň mu uvařte kafe.

  2. Opustit stahovací okénka a nové zvuky se mi nechtělo, tak jsem opustil štěkající Peterbilt a koupil nový International LoneStar. Konečně zase normální zvuk blinkrů. Aspoň ozkouším taky jiný truck.
    Jak se říká: všechno zlé je i pro něco dobré.
    Akorát by mě zajímalo, jestli to byl problém jen u mne nebo jestli je to u všech.
    Nejezdíte někdo s Peterbilt nebo to chcete zkusit ? Bezva kus přírody, haf, haf. 🙂

  3. Tak po novém updatu na mě začal můj Peterbilt štěkat. Teda jenom když dám blinkry.
    Byl to takový šok, že jsem prohledával celé okolí, kde je ten pes schovaný, než mi došlo, že to je zvuk blinkru.
    No páni, to jsem teda nečekal. Skoro jsem měl infarkt.
    Prosím, něco takového už ne. Kdyby to byl nějaký pes, tak super, ale auťák – to ne. Apríl ještě není. 🙂

      1. Myslim si, ze tohle Hellforce vi, on se vratil k updatu 1.36, protoze je momentalne „stabilni“ a funguji na nem i modersky trucky. I ja se vratil na update 1.36, protoze mam rad svyho Kenwortha K100e 🙂 1.37 budu sledovat a obcas zkouset. Verim, ze ten FMOD SCS radne doladi a ze klukum moderum vydaji nejake instrukce, jak vkladat a vytvaret zvuky pro FMOD. Hodne moderu kvuli FMOD zastavilo svoje projekty, protoze si s nim momentalne nevedi rady.

  4. Za mě zatím, dobrý.
    Stahování okének je super ! Hned to oživilo hru. (už nejsem jak pulec ve zkumavce – zavřený v kabině).
    Ale najít pro to ještě volné klávesy, to dalo teda práci. Ještě si asi přidám k monitoru větráček, abych doplnil to větší proudění vzduchu tím otevřeným oknem. 🙂
    Změny intenzity zvuků, jsou taky dobrý. Když jich ještě přibude bude líp.
    Hodně očekávám, jestli uslyším i nějaké lidské hlasy, rozhovory (byť i nesrozumitelné).
    To by k oživení hry mohlo taky hodně přidat.

Napsat komentář