Automatické testování fyzikálního enginu, ETS 2 a STDS na výstavě Gamex

Vývojáři během vývoje Euro Truck Simulator 2 věnovali mnoho úsilí vylepšování fyzikálního enginu s cílem přiblížit jej co nejvíce realitě. Mají za sebou dlouho cestu, nyní je ale čas pokročit o něco dál. Komplexnost fyzikálního enginu roste a i při malé změně je tak těžké odhadnout následky.

Abychom zmínili některé prvky, v současné době existují 3 různé konfigurace náprav, motory s různým výkonem, povrchy s různými koeficienty tření, testuje se také akcelerace a brzdění na svazích, a to jak s návěsem, tak bez návěsu, který může mít i různé hmotnosti. Pokud všechny tyto kombinace spočítáme, vyjdou jich nám stovky tisíc a tím pádem je nemožné testovat je klasicky pomocí rukou (a volantů) betatesterů. Proto přišla na řadu speciální utilita vykonávající toto testování za ně.

Vozidlu jsou dány připravené instrukce a je umístěno na testovací mapu s konkrétním profilem terénu. Všechny možné kombinace jsou testovány automaticky přes noc a výsledky jsou poté zpracovány užitím Perl skriptů. Tímto způsobem můžou vývojáři často zachytit problémy skrývající se v záplavě kombinací. A protože lidští betatesteři jsou nezbytní, můžou tak vývojáři konstatovat, že se energie investovaná do vytváření této utility již vyplatila.

Novinka 1 Novinka 2

ETS 2 a STDS na výstavě Gamex

Na závěr jenom taková rychlá informace. Skandinávský distributor Wendros bude tento víkend předvádět Euro Truck Simulator 2 a Scania Truck Driving Simulator na veletrhu Gamex. A jako zajímavost bude na výstavišti možnost doslova vlézt si do skutečného tahače Scania R-Series. Pokud se náhodou zrovna chystáte do Švédska, mrkněte na podrobnější informace (v angličtině) zde.

Novinka 3

Zveřejnit odpověď