Po mimořádném eventu přichází na řadu spuštění veřejného testování nové aktualizace 1.37 pro Euro Truck Simulator 2. Změny jsou pochopitelně velmi podobné těm pro ATS, nicméně pár samostatných novinek také přibylo, zejména několik přepracovaných měst ve Francii.
Díky zvukovému enginu s názvem FMOD vývojáři značným způsobem mění způsob, kterým mixují zvuky tahačů s okolím. Doposud měli dvě oddělené sady zvuků pro vnitřní a vnější zvuky, mezi kterými mohli pouze přepínat. Nyní se na jednu sadu zvuků aplikují různé filtry a efekty, které dynamicky mění zvuk přímo podle potřeb hry.
Výsledek je znát na první poslech, jak se můžete přesvědčit ve videu níže, konečně můžeme např. pořádně slyšet kolem projíždějící AI vozidla (i vlaky) včetně Dopplerova jevu a ozvěny v uzavřených prostorách, která přibyla během testování aktualizace v ATS. Je však potřeba myslet na to, že se stále vše musí ještě vyladit na základě zpětné vazby od hráčů i moderů. Do dalších aktualizací zároveň vývojáři plánují zrevidovat také veškeré zvuky okolí.
Díky novému zvukovému enginu přišla do hry rovněž dlouho žádaná možnost otevírat boční okna tahače, na čemž si opět můžete krásně vyzkoušet rozdíl mezi odhlučněnou kabinou a vnějším hlukem. Nezapomeňte se také podívat do nastavení zvuků, kde přibylo velké množství nových možností, a každý si tak může přizpůsobit různé hlasitosti dle svých potřeb.
![]() |
![]() |
Zajímavou novinkou v této aktualizaci je také režim chůze v garáži při konfiguraci tahačů/návěsů. Jak jistě víte, herní svět kamionových simulátorů není úplně přizpůsoben volnému pohybu hráčů, kvůli čemuž jste pořád ukotveni v kabině svého tahače, nicméně při vylepšování svých mazlíčků určitě využijete možnosti projít se okolo nebo se naopak podívat na různá příslušenství zblízka.
Stejně jako v ATS přibyly i nové vlastnitelné potravinářské cisterny, a to jak pro základní hru, tak pro DLC Schwarzmüller Trailer Pack. Jsou k dispozici s různým počtem náprav a kromě drobných konfigurací si je můžete natřít různými nátěry.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Jak už si určitě pamatujete z předchozí novinky, došlo také k přepracování několika starších měst ve Francii, konkrétně Metz, Reims, Strassbourg a Dijon. Na porovnávacích screenshotech si můžete všimnou nové vegetace a aktualizovaných terénních materiálů, vylepšených křižovatek i dopravního značení.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
V neposlední řadě přibyla také podpora rozhraní ASUS Aura, díky kterému se podle hry přizpůsobuje podsvícení ASUS klávesnic, myší, podložek a dalších periferií.
Kompletní výpis změn
Mapa:- Přepracována čtyři francouzská města (Metz, Reims, Strassbourg a Dijon).
- Přidána vlastitelná potravinářská cisterna.
- Přidána vlastitelná potravinářská cisterna pro DLC Schwarzmüller Trailer Pack.
- Implementován nový zvukový engine FMOD se všemi současnými zvuky a několika vylepšeními.
- Přidána stahovací boční okna na všechny tahače (s využitím enginu FMOD).
- Vylepšen pohyb AI vozidel a jejich ozvučení (s využitím enginu FMOD).
- Přidán režim chůze v konfiguraci tahačů/návěsů (včetně nové podoby herní garáže).
- Přidána technická kontrola vozidel na povinných vážicích stanicích (nelegální návěs, poškozené vozidlo).
- Přidány progresivní pokuty za překročení rychlosti.
- Přidány nové načítací obrazovky ve vysokém rozlišení.
- Přidána podpora periferií ASUS ROG Strix s interaktivním barevným podsvícením (ASUS Aura Ready).
- Opravena funkce klávesy pro pozastavení snímání očí.
- Přidáno automatické pozastavení snímání očí při pozastavené hře nebo v menu.
- Přidáno nastavení kláves do uživatelského rozhraní.
- Kompletně přepracované zvuky s využitím enginu FMOD.
- Přidány údaje o rozsahu výkonu motoru (namísto hodnoty zvýšení).
- Přidána animace kontrolky teploty výfukových plynů.
- Upravena data AI vozidel (výkon motoru namísto točivého momentu a převodovky, přepisování vehicle_mass pro návěsy.
Testovací update 1.37 pro Euro Truck Simulator 2 si můžete jako vždy stáhnout z betaverzí Steamu pod názvem „public_beta“. Veškeré chyby, na které případně narazíte, pak hlaste do specifického vlákna na oficiálním fóru nebo na našem fóru. Během veřejného testování se používá oddělený World of Trucks web, kde se po skončení testování veškerá nahraná data smažou. Non-Steam verze bude dostupná po skončení veřejného testování.
PROSÍM NĚCO UDĚLAT S TÍM HVÍZDÁNÍM MOTORŮ
Strašný pískání musel jsem zvuk motoru stáhnout úplně nedá se to poslouchat !!!!!
Specifikuj laskave jaky presne hvizdani, jaky tahac, jaky motor, prevodovka. Jestli mas nejaky mod ohledne zvuku a za jake situace to piska. Takhle ti nikdo nepomuze. Ale mam takovej pocit ze bud jde o zvuk turba, pokud ho tahac ma, nebo muze jit o retarder, motorovou brzdu a nebo v neposledni rade mas otevrene okenko a pri vyssi rychlosti ti fouka vitr.
https://forum.scssoft.com/viewtopic.php?f=211&t=283467&start=10
Bylo tohle pridany? Nebo jeste bude pridany?
Dneska vysel update, ktery pripraveny na finalni verzi. Vzdy vysel posledni update a pak vysla finalni
verze 1.37.
Jak to víš? že je poslední?
Kdyz byl update 1.36 tak taky vysel posledni update a nasledujici dny vysla finalni verze. Aspon
tak bylo.
Mám nesnesitelný problém!Nevím jestli to taky vnímáte ale teď skoro všechny tahače STRAŠNĚ HVÍZDAJÍ
To děsně tahá uši dlouhé pískání motorů když se přidá plyn.Pokaždé když se přidá plyn!
To hvízdání fakt děsný v ETS !!!!!!!!!!! Naj
Me tohle hvizdani taky neprijde normalni. Jde tohle hvizdani hrozne do usi.
Jsem teď v městě Jasy, kde jezdí krásný žlutý ponorky – tramvaje. 😉
Ale jsou jak „duchové“, bez rachotu a skřípění kol a cinkání klaksonu.
Tak doufám, že se na ně nezapomene a když už mají vlaky svoje zvuky, dostanou šaliny taky.
Vždyť jezdí ve více městech ETS2.
Pak je celkem sranda zajet si tam do servisu nebo na odpočívadlo za ním. Taková polňačka jak tankodrom není snad nikde jinde. A ejhle na konci servis jak ze škatulky a o kousek dál odpočívadlo s asfaltem jak zrcadlo rovným a restaurací, že kdyby bylo u naší D1, tak mu dají aspoň tři hvězdy.
To fakt existuje?? Nebo je to jen chyba stavitelů a mělo tam být na konci cesty JZD? 🙂
Hele nevím jak to naši kolegové soudruzi mysleli 🙂
Mám problém po aktualizaci ETS 2 na beta verzi 1.37, mi hra nechce fungovat – konkrétně se mi hra zapne, ale vidím pouze černou obrazovku, tak jsem zkusil hru downgradovat na 1.36 a hra funguje. Totéž se mi děje u ATS, s tím, že u ATS mi první aktualizace fungovala.
ASI ŇÁKÁ NEPOVOLENÁ ÚPRAVA.MĚ TO TAKY ZLOBILO PAK JSEM ODSTRANIL 2 ÚPRAVY A JDE TO…
Já jsem nic neupravoval.
Hry už fungují.
Tá cisterna na mlieko je k ničomu ako predtým, chodím po farmách a žiadna zakázka pre vlastný náves.
Predtým keď fungovala iba čisto ako externá zakázka s tým návesom, tak tiež raz za „rok“ sa mi podarilo nájsť prepravu s cisternou na mlieko, a to tiež taká zakázka, že cez polku Európy.
Rád by som videl v tom zmenu, plachtový, skriňový náves má ponuku na dve strany, ale v tomto prípade nepomáha nič, zbytočné presúvanie z mesta do mesta, síce použijem rýchle cestovanie cez menu, ale čo z toho, keď tam tiež nie je zakázka pre ten náves.
JOOO HNED JAK JSEM NAPOJIL NÁVĚS CISTERNU TAK JSEM MĚL NABÍDKY ASI 4…NE Z FARMY ALE Z NĚJAKÉ FIRMY
Ty zvuky v ets 2 mi přijdou lepši jak v ats ..A v těch tunelech to zní fakt dobře
No v ATS jsem si toho hned asi nevšim ale třeba zatroubení v tunelu nebylo ňák moc znát až pak to bylo lepší když se přidal zvuk i do ETS.
Jo je to Beta ale zní to zajímavě.Nejde změnit nátěr v ATS na tahač? Vlastní jde jen na garáž a návěsy né na tu cisternu novou.Tam je asi nějaká ochrana…
Já mám tu společnost TRANS ALL garáže návěsy v ETS šlo nasadit všude.
ATS nejde na tahač. Škoda
Tam je fakt ňáká ochrana?
No u ATS je to lepší tady v ets se mi to nelíbí ani trochu doufám že se to poladí ještě prozatím návrat na 1.36 🙁
přesně….
Přidána jedna cisterna? Už vezu mléko….
Jooooo Zní to zajímavě o proti ATS se mění zvuk v tunelech.Zase akorát to vychytat a nastavit tak aby bylo slyšet vše (dobře)
NAJ
Není pravda, v ATS je to samozřejmě taky (bylo přidáno během bety), a týká se to jakýchkoliv uzavřených/zastřešených prostor, nejenom tunelů.
No…jak už psal Hellforce tak….staré zvuky jsou lepší…ale asi to je o zvyku….
Nezapominejte, ze je to jen beta, jeste dlouho se bude ladit. U ATS to bylo stejne a po par opravach uz jsou zvuky zase nekde jinde a je to hned lepsi na poslech.
Podobne opravy cekam i u ETS. Chce to vydrzet a zvuky se urcite opet vylepsi a opravi.